//
کدخبر: ۳۳۶۶۱ //

افت فشار آب تهران در صورت افزایش غیرمنطقی مصرف

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت:در صورتی که مشترکان تهرانی مصرف آب خود را در تابستان بیش از حد افزایش دهند مجبور می‌شویم افت فشار منطقی آب اعمال کنیم.


افت فشار آب تهران در صورت افزایش غیرمنطقی مصرف
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد پرورش در پاسخ به این سئوال که اگر مصرف آب شهروندان تهرانی افزایش قابل ملاحظه ای پیدا کند افت فشار و یا قطع آب خواهیم داشت گفت:تابستان امسال به هیچ عنوان کمبود آب نداریم و تلاش ما این است که تا تمام نیازهای استان تهران را تأمین کنیم اما به هر حال طبق پیش بینی های انجام شده باید شبکه آب را پایدار نگه داریم.

وی افزود: در حال حاضر نیاز به ایجاد ظرفیت جدید برای تأمین آب تهران نیست، زیرا ظرفیت سرانه آب تهران 310 تا 320 لیتر است، بنابراین ظرفیت پمپاژ آب کم نیست اما اگر مصرف آب شهروندان تهرانی به شکل عجیب و غریب افزایش یابد هر چند ظرفیت شبکه بالا است اما مجبور می شویم که افت فشار منطقی را به شکلی که قطع آب نداشته باشیم اعمال کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر اینکه مشترکان باید توجه کنند که نباید با آب تصفیه شده و بهداشتی مبادرت به شستشوی منزل، آسفالت خیابان و خودرو کنند، اظهار داشت:قطعا اگر مردم در فصل تابستان مصرف آب خود را مدیریت کنند افت فشار آب نیز اعمال نخواهد شد.

پرورش ادامه داد:اگر چه بارش‌های خوب ماه‌های گذشته باعث شده تا وضعیت آب‌های سطحی از شرایط خوبی برخوردار شود،اما این موضوع نباید باعث شود همگان تصور کنند که مشکل کم آبی برطرف شده است.

وی در پاسخ به این سئوال که مصرف آب شهروندان تهرانی نسبت به سال گذشته رشد داشته است یا خیر گفت:در حال حاضر میزان مصرف آب شهروندان تهرانی سه میلیون و 100 هزار متر مکعب است که نسبت به سال گذشته رشد نداشته است بنابراین امیدوار هستیم که مردم در فصل تابستان نیز مدیریت مصرف را جدی بگیرند و از آب تصفیه شده برای شستن خودرو و خیابان و همچنین استفاده از لوازم پر مصرف از جمله ماشین لباسشویی و ظرفشویی در ساعات پیک مصرف خودداری کنند.

 

منبع: مشرق
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۶۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان