//
کدخبر: ۲۴۸۰۷۶ //

اختصاص هزینه اعتکاف و راهیان نور دانش آموزان مشهدی به تهیه ملزومات بهداشتی مقابله با کرونا

عده‌ای از دانش‌آموزان مشهد به پیروی از امام‌ مهربانی‌ها پویشی را با عنوان «من و تو از کرونا قوی‌تریم» تشکیل دادند تا بگویند از کرونا قوی‌ترند و با وحدت و همدلی این ویروس را شکست می‌دهند.

 اختصاص هزینه اعتکاف و راهیان نور دانش آموزان مشهدی به تهیه ملزومات بهداشتی مقابله با کرونا
به گزارش فرتاک نیوز،

با توجه به شیوع ویروس کرونا و لغو برنامه‌های معنوی اعتکاف ماه رجب و همچنین اردوی راهیان‌ نور دانش‌آموزی، عده‌ای از دانش‌آموزان خوش‌فکر مشهد، به پیروی از امام‌ مهربانی‌ها پویشی را با عنوان «من و تو از کرونا قوی‌تریم» تشکیل دادند تا با وحدت و همدلی این ویروس را شکست دهند؛ دانش آموزان مشهدی حالا می‌خواهند در امتحان همدلی شرکت کنند و در حد توان‌شان در رفع این مشکل کمک کنند.

علیرضا گلی، اظهار کرد: این پویش پیشنهاد دانش‌آموزان بود، که با توجه به لغو برنامه‌های اعتکاف ماه رجب و اردوی راهیان‌نور هزینه‌ای را که می‌خواستند در این باره پرداخت کنند، صرف خرید ملزومات لازم جهت پیشگیری از ویروس کرونا و توزیع بین مردم نیازمند شود‌.

عضو مجمع همفکری بسیج دانش‌آموزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه هیأت نوجوانان انقلابی مشهد‌ الرضا توسط خود دانش‌آموزان اداره می‌شود، بیان کرد: این امر باعث شد که علاوه بر دانش‌آموزان ناحیه بسیح دانش‌آموزای استان نیز پای کار آمده و  به این جریان تأییدیه دهد.

وی با بیان اینکه این پویش از روز گذشته آغاز به کار کرده و جمع‌آوری کمک‌های نقدی با مبالغ مختلف در حال انجام است، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان وقتی متوجه شدند جبهه‌ای برای دفاع از سلامت کشور صورت گرفته و پزشکان و پرستاران در خط مقدم جبهه هستند، تصمیم گرفتند تا در پشت خط باعث دلگرمی مردم و قوت قلبی برای کادر پزشکی باشند و سهم خود را در این موضوع ایفا کنند.

گلی افزود: اگر مراسم اعتکاف و راهیا‌ن نور لغو نمی‌شد، تعداد ثبت‌نام کنندگان در اعتکاف مشهد حدوداً به هزار نفر و راهیان‌نور در خراسان رضوی به ۴ الی ۵ هزار می‌رسید، مبلغ ثبت‌نام اعتکاف ۶۰ هزارتومان بود که عده‌ای معادل همین مبلغ یا کم و بیش را جهت تهیه ملزومات بهداشتی کمک کردند.

این دانش‌آموز با اشاره به اینکه تأمین برخی ملزومات بهداشتی مانند ماسک، با توجه به شرایط فعلی بازار مشکل است، تصریح کرد: در این خصوص با بسیج جامعه پزشکی هماهنگ کرده‌ایم تا امکانات لازم را برایمان تهیه کنند، همچنین مراکز تولیدی که ماسک‌های پارچه‌ای تهیه می‌کنند نیز می‌توانند به ما کمک کنند.

وی افزود: اگر دانشگاه علوم پزشکی مشهد موافقت کند، در نظر داریم خودمان ماسک‌ها و مواد ضدعفونی کننده را بین مردم به ویژه در مناطقی که نیاز بیشتری به این ملزومات وجود دارد، انجام دهیم در عیر این صورت توزیع را به بسیج جامعه پزشکی واگذار می‌کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۸۰۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان