//
کدخبر: ۲۴۷۹۳۷ //

افزایش ۲۵ درصدی کرایه حمل و نقل عمومی در سال آینده

اعضای شورای شهر تهران در جریان بررسی لایحه بودجه ۹۹ شهر تهران به افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه حمل و نقل عمومی در سال آینده رأی مثبت دادند.

افزایش ۲۵ درصدی کرایه حمل و نقل عمومی در سال آینده
به گزارش فرتاک نیوز،

در جلسه صبح امروز اعضای شورای شهر بررسی لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران در دستور کار قرار گرفت و اعضای شورای شهر به بررسی تبصره ۲۶ لایحه که در خصوص بهای خدمات شهرداری بود، پرداختند و حسن رسولی در ابتدا افزود: پیش از این بهای خدمات شهرداری تهران به صورت یک لایحه جداگانه به شورای شهر می‌آمد اما در برنامه سوم شهر تهران و همچنین آیین‌نامه‌ای که در صحن شورا به تصویب رسید مقرر شد که لوایح خدماتی شهرداری به صورت جداگانه به شورا نیاید و شهرداری موظف شد در قالب لایحه بودجه و در قالب یک تبصره، بهای خدمات را به صحن شورا بیاورد که این فرایند به تصویب رسید و بررسی بهای خدمات در لایحه بودجه به تصویب اعضا رسیده و ایراد شکلی ندارد.

محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل در خصوص تصمیم این کمیسیون در مورد بهای خدمات حمل و نقل گفت: کارشناسان کمیسیون حمل و نقل پس از بررسی‌های تخصصی به این نتیجه رسیدند که حدود ۲۵ درصد افزایش بهای خدمات در حوزه حمل و نقل داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بر این اساس بلیت ۱۲۰۰ تومانی مترو داخل شهر مصوب سال ۹۸ به ۱۵۰۰ تومان در سال ۹۹ می‌رسد، افزود: در این حوزه شاهد افزایش ۳۰۰ تومانی نرخ بلیت هستیم.

وی با بیان اینکه بلیت تک سفره مترو حومه به تهران ۲۰۰ تومان افزایش می‌یابد،‌ گفت: بر همین اساس بلیت ۱۲۰۰ تومانی سال ۹۸ به ۱۷۰۰ تومان در سال ۹۹ تغییر می‌کند.

وی با بیان اینکه بلیت تک سفره هشتگرد که ۶۰ کیلومتر است ۵۰۰۰ تومان تعیین شده، ادامه داد: بلیت مترو فرودگاه امام خمینی (ره) به دلیل کم بودن تعداد مسافرانش همان ۹۰۰۰ تومان باقی می‌ماند.

وی با بیان اینکه این افزایش ۲۵ درصدی برای نرخ اتوبوس و مینی‌بوس نیز در نظر گرفته شده است،‌گفت: بر همین اساس نرخ اتوبوس و مینی‌بوس نیز ۲۵ درصد افزایش می‌یابد.

وی افزود: کرایه انواع تاکسی و سرویس مدرسه نیز تا سقف ۲۵ درصد افزایش می‌یابد و در این قسمت کلمه «تا سقف» مد نظر قرار دادیم تا در حین اجرا برای تعیین کرایه خطوط مختلف دست‌شان باز باشد.

در ادامه بهاره آروین با انتقاد از افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه گفت: در قانون آمده است که شهرداری‌ها می‌توانند افزایش نرخ‌شان براساس تورم اعلامی از سوی دستگاه‌های مسئول باشد و اینکه ما یک عددی را ثابت انتخاب کنیم درست نیست. شاید سال آینده قیمت‌ها افزایش یابد و این قیمت‌های جدید صرف نکند و اگر بر اساس نرخ تورم، نرخ را تعیین کنیم، بهتر است.

وی افزود: من پیش از این در مورد وضعیت ناایمنی متروی هشتگرد به شهردار تذکر دادم و او هم در پاسخ به من نوشت که مسئولیت سفر با مترو هشتگرد را شهرداری تهران قبول نکرده و اعلام کرد که نشان به آن نشانی که نرخ بلیت‌اش را ما مشخص نکردیم و حالا جالب است که شورای شهر می‌خواهد برای یک خط ناایمن نرخ بلیت تعیین کند و ما غیرمستقیم مسئولیت‌اش را قبول کردیم و اگر هر اتفاقی در این خط بیفتد مسئولیت‌اش با ما است که بلیت‌اش را گرفتیم.

در ادامه علیخانی افزود: سال قبل ما براساس نرخ تورم، نرخ کرایه حمل و نقل عمومی را تعیین کردیم و دیدید که رفت و برگشت لایحه زیاد شد و در کار اجرایی به مشکل برخوردیم و نهایتا دولت و فرمانداری سقف ۲۵ درصد را تعیین کردند و ما هم برای عدم برخورد با مشکل این عدد را تعیین کردیم.

محسن هاشمی نیز در واکنش به صحبت‌های آروین گفت: مشکل مترو هشتگرد در حال رفع شدن است و سینگنالینگ آن درست خواهد شد.

به گزارش ایسنا، نهایتا اعضای شورای شهر تهران به گزارش کمیسیون حمل و نقل شورای شهر در خصوص افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرایه انواع وسایل حمل و نقل عمومی برای سال آینده رأی مثبت دادند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۷۹۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان