//
کدخبر: ۲۴۶۹۰۳ //
پارک علم و فناوری کرمانشاه

تولید ماسک‌های نانو فیلتر در پارک علم و فناوری کرمانشاه

با توجه به افزایش تقاضای ماسک در بازار در پی بروز ویروس کرونا، یک واحد دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری کرمانشاه کار تولید ماسک‌های نانو فیلتر را آغاز کرده است.

تولید ماسک‌های نانو فیلتر در پارک علم و فناوری کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

این شرکت دانش‌بنیان با دستگاهی به نام «الکتروریسی» اقدام به تولید الیافی در مقیاس نانو و میکرو می‌کند، این الیاف کاربردهای متفاوتی دارد که بخشی از کاربرد آن در حوزه پزشکی و در تهیه انواع ماسک از جمله ماسک‌های پزشکی سه لایه (جراحی)، N95، N99، R95، R99، P95 و P99 است.

دکتر معصومه خان احمدی، رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه از توانمندی شرکت‌های دانش بنیان استان برای ساخت تجهیزات و ملزومات مقابله با کرونا خبر داد.

وی افزود: در حال حاضر چند شرکت فناور و دانش‌بنیان در این خصوص عزم جدی خود را در ساخت ماسک‌های نانو فیلتر و ژل و مواد ضد عفونی کننده مورد نیاز آغاز کرده‌اند.

خان احمدی، با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان قابل توجهی در تمام حوزه‌ها تحت حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه هستند، افزود: روز گذشته پس از تأیید نمونه محصول ماسک این شرکت توسط معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان بخشی از حمایت‌های مالی لازم در حداقل زمان ممکن برای این شرکت توسط پارک علم و فناوری تامین شد تا در جهت تقاضای استان این شرکت چالش جدی نداشته باشد.

شیرزادیان، مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده ماسک‌های نانوفیلتر گفت: این ماسک‌ها بر حسب میزان ذراتی که فیلتر می‌کنند، طبقه‌بندی می‌شوند که ماسک‌های سری P قوی‌ترین آن‌ها هستند.

بنا بر اعلام روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پایان افزود: با ارزیابی صورت گرفته بر روی ۵۰۰ ماسک تولیدی این شرکت قرار بر این شد تا ظرف سریع‌ترین زمان ممکن مجوز تولید از وزارت بهداشت برای این شرکت صادر شود و این شرکت عملاً کار تولید روزانه دو هزار ماسک را در استان شروع کرده است. نوع ماسک‌های تولیدی این شرکت در حد ماسک‌های N95 و دارای لایه محافظتی میکرو و نانو است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۶۹۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان