//
کدخبر: ۲۴۶۶۶۱ //
مقیمی:

در مورد کرونا بگذارند رئیس‌جمهور کار خود را بکند، بحران به وجود نمی‌آید

استاندار پیشین تهران با تأکید بر اینکه براساس قانون اساسی، دولت مسئولیت اجرای قانون اساسی را دارد، می‌گوید: در اعلام آمارها و تلفات، ستاد مقابله با کرونا مسئول است؛ نه اینکه نماینده‌ای بگوید ۵۰ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند و کسی با او برخورد نکند.

در مورد کرونا بگذارند رئیس‌جمهور کار خود را بکند، بحران به وجود نمی‌آید
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدحسین مقیمی، استاندار پیشین تهران درباره بحران‌های اخیر در کشور از جمله کرونا و راه برون‌رفت از آن به ایرناپلاس می‌گوید: همه مسائل کشور با بازگشت به قانون اساسی و محترم شمردن حقوق مردم مرتفع می‌شود.

مقیمی همچنین اضافه می‌کند: درحال حاضر دولت، ستاد مقابله با بیماری کرونا را تشکیل داده که هرروز جلسه دارد و گزارشهای آن نیز از طریق سخنگو اعلام می‌شود. بنابراین تمام دستگاه‌ها و ارگان‌های کشور، مکلف‌اند براساس دستورات این ستاد عمل کنند و این ستاد را مرجع قرار دهند.

استاندار سابق تهران درباره شیوع آمارهای ضدونقیض درباره کرونا و بی‌اعتمادی برخی مردم، توضیح می‌دهد: درحال حاضر ستاد مقابله با کرونا باید مرجع باشد و اگر بعدها مشخص شد که این آمارها اشتباه بوده، با هرکس که اطلاعات اشتباه داده برخورد شود. اما درحال حاضر باید اجازه داد که ستاد کارش را انجام دهد.

مقیمی در ادامه اضافه می‌کند: رئیس‌جمهوری اعلام کردند که از شنبه همه روندهای کشور به حالت عادی باز می‌گردد، مگر مواردی که ستاد مقابله با کرونا تشخیص دهد که ممکن است شامل تعطیلی مدارس و غیره هم باشد. به این معنی که ستاد باید محل تصمیم‌گیری باشد و از تصمیمات محلی و فرعی جلوگیری شود.

استاندار سابق تهران معتقد است: اختیارات رئیس‌جمهوری محدود شده و همین موضوع باعث ایجاد بحران می‌شود. ما اقدامات دولت را نمی‌بینیم. همین موضوع کرونا را دولت خیلی خوب دارد پیگیری می‌کند و خیلی سریع در این باره تصمیم گرفته ‌است. در عین حال، همزمان با مسئله کرونا، دولت درحال پیگیری بروز سیل در مناطق مختلف است و حتی با همکاری مردم بومی، بعضی مناطق تخلیه شده‌اند؛ اما چرا اقدامات دولت دیده نمی‌شود؟

او همچنین می‌افزاید: چرا حالا که ماسک‌های بهداشتی وجود ندارد و کم است، کسی از شورای اصناف که مسئولیت این مسائل را دارد سوال نمی‌کند؟ الان موقعی است که تعزیرات هم باید ورود کند نه اینکه یک گوشه بنشیند و بعد از شش ماه موضع بگیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۶۶۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان