//
کدخبر: ۲۴۶۲۸۰ //

بیمار مشکوک به کرونا در بندرعباس درگذشت

رییس روابط‌عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی هرمزگان گفت: یک مرد ۵۳ ساله با علائم مشکوک و نزدیک به کرونا در بیمارستان خلیج‌فارس بندرعباس درگذشت.

بیمار مشکوک به کرونا در بندرعباس درگذشت
به گزارش فرتاک نیوز،

دکترفاطمه نوروزی سه شنبه شب با اعلام این خبر افزود: این بیمار دوشنبه  هفته جاری با علائم شبیه به کرونا به بیمارستان مراجعه کرد و ساعت ۸ شب همان روز دارفانی را وداع گفت.

وی ادامه داد:با توجه به علائم دیده شده در این بیمار و شباهت شرایط وی با بیماران مبتلا به کرونا پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های ویژه دفن افراد مبتلا به کرونا درباره این فرد اجرا شد.

وی یاد آور شد: مراودات و تماس وی با افرادی از شهر قم احتمال ابتلای این مرد ۵۳ ساله به کرونا را افزایش داد و به همین دلیل تمام تدابیر لازم به دقت درباره وی اجرا شد.

وی تصریح کرد: البته آزمایش تست کرونای این فرد به آزمایشگاه مرجع در تهران ارسال شده اما هنوز نتیجه آن به این دانشگاه اعلام نشده است. 

یک مورد کرونا در هرمزگان مثبت اعلام شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان درهمین زمینه  از مثبت بودن نتیجه آزمایش کرونا در خصوص یکی از بیماران مشکوک نمونه برداری شده خبر داد.

دکتر حسین فرشیدی سه شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: این بیمار، یک بانوی ۷۰ ساله اهل قم است که به منظور دیدار دخترش به جزیره قشم سفر کرده است.

وی افزود: بیمار پنج روز پیش با علایم کرونا به بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم مراجعه و تحت مراقبت قرار گرفته و آزمایش های لازم بر روی وی انجام شده است.

وی تصریح کرد: نتیجه نمونه ارسال شده جهت تایید وضعیت ابتلای این بیمار به کرونا ، مثبت اعلام شده ، در حال حاضر وضعیت این بیمار رو به بهبودی رفته و از بیمارستان ترخیص و در خانه تحت مراقبت علوم پزشکی است.

این مقام مسوول با بیان اینکه دیگر موارد مشکوک نیز در استان وجود دارد، گفت: نمونه برداری های لازم انجام شده و جهت تایید ارسال شده اما هنوز نتیجه این آزمایش ها اعلام نشده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهارداشت: این بیماری خطرش از آنفلوآنزای اچ وان ان وان کمتر است و امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد قطع ارتباط زنجیره انتقال آن باشیم.

فرشیدی، از آمادگی کامل بیمارستان های استان و کادر درمان برای مقابله با کرونا خبر داد و گفت: بخش عفونی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس جهت ایزوله بیماران در مرکز استان در نظر گرفته شده است.

وی با اطمینان خاطر به مردم مبنی اینکه شرایط تحت کنترل است، تاکید کرد: می توانیم کرونا را با همدلی و انسجام و رعایت بهداشت فردی و عمومی و توصیه های انجام شده، شکست داد.

دکتر فرشیدی شستن مکرر دست ها،  روبوسی نکردن و دست ندادن، رعایت فاصله یک تا ۱.۵ متری افراد از یکدیگر را از راهکارهای پیشگیرانه برای جلوگیری از این بیماری عنوان کرد.

ستاد مدیریت ویروس کرونا در هرمزگان تشکیل می‌شود

 معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان از تشکیل ستاد مدیریت کرونا ویروس در هرمزگان خبر داد و گفت: همسو با ستاد ملی مدیریت کرونا ویروس در کشور این ستاد در استان نیز با حضور تمامی دستگاه های متولی در این عرصه تشکیل خواهد شد.

سعید ناجی روز سه شنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی هرمزگان اظهار داشت: تصمیماتی که در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ویروس استان گرفته می شود باید به درستی در اختیار مردم قرار گیرد و این از وظایف رسانه های استان است.

وی با بیان اینکه با انتشار دهندگان اخبار کذب در خصوص کرونا ویروس برخورد خواهد شد، گفت: رسانه ها باید در خصوص انعکاس اخبار کرونا ویروس دقت و اخبار خود را از منابع موثق علوم پزشکی استان و وزرات بهداشت و درمان دریافت کنند.

این مقام مسوول تاکید کرد: جامعه نیازمند آگاهی بیشتر در خصوص کرونا ویروس است و نباید به دنبال ایجاد جو رعب و وحشت در جامعه بود بلکه باید به مردم آموزشهای لازم برای پیشگیری و حتی نحوه برخورد با بیماری را ارائه کرد.

ناجی تصریح کرد: هشدار به مردم و آموزش با هماهنگی علوم پزشکی استان انجام و در اختیار رسانه ها قرار گیرد.

تاکنون چند مورد مشکوک به بیماری کرونا در هرمزگان شناسایی و تحت نظر هستند که ابتلای یک از آنها مثبت اعلام شده است.

چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه در خبری اعلام شد که نتایج بررسی‌ها در قم نشان می‌دهد دو شهروند قُمی به ویروس کرونا مبتلا هستند. این نخستین خبر درباره ابتلا به این ویروس در ایرنا است.

 ویروس کرونا که تحت عنوان رسمی «کووید-۱۹» از ۱۲ دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت؛ تاکنون ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا و جان ۲ هزار و ۷۰۱ نفر را گرفته است. ۲۷ هزار و ۶۹۱ نفر درمان شده اند.

ایران بعد از چین دومین آمار فوت در اثر ابتلا به این بیماری را در جهان به خود اختصاص داده است.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز اعلام کرد که تاکنون ۹۵ نفر در کشور به طور قطعی به کرونا مبتلا شده و ۱۵ نفر فوت کردند.

کیانوش جهانپور افزود: تا ظهر امروز ٣٤ نفر شامل قم ١٦، تهران ٩، فارس ١، مازندران ٢، گیلان ٢، نیشابور ١، البرز ۲ و قشم ١ نفر به شمار مبتلایان به کرونا اضافه شده و به ۹۵ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: این افراد از مسافرانی بودند که از قم به این مناطق رفتند یا سابقه سفر به قم را داشتند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۶۲۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان