//
کدخبر: ۲۴۶۰۲۴ //

یکصد و شانزدهمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شد

یکصد و شانزدهمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، روز دوشنبه، پنجم اسفند ماه سال ۹۸ با حضور مهندس بازوند؛ استاندار کرمانشاه، مهندس صالحی نیا؛ معاون وزیر صنعت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، دکتر هدایت حاتمی؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، مهندس دارابی؛ رییس سازمان صمت استان و سایر اعضا در محل سالن تدبیر استانداری برگزار شد.

یکصد و شانزدهمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شد
به گزارش فرتاک نیوز،

در ابتدای این نشست؛ دکتر هدایت حاتمی پیرامون اهداف برگزاری نشست، بیاناتی ایراد نمود. وی به نشست‌های ستاد تسهیل و تاثیرات آن بر حل مشکلات واحدهای تولیدی، کسب توفیقات خوب در بخش سرمایه گذاری و 205 مورد قرارداد و فروش زمین حدود ۹۰ هکتار به سرمایه گذاران در حوزه صنعت و تولید، اشاره کرد و گفت: در نرخ تورم علیرغم فضای ملتهب کشور، از رتبه یک در مرداد ۹۷  به جایگاه ۲۷ تورم رسیده ایم و این حکایت از ثبات نسبی دارد.

وی افزود:  در حوزه کسب و کار هفدهمین استان هستیم در حالی که قبلاً در رتبه‌های ۲۹ و ۳۰ بوده ایم،

 وی تصریح کرد: طبق هدف گذاری سال جاری انتظار کاهش 3 درصد نرخ بیکاری را داریم و این نشان گر تلاش مجموعه تولیدی و حمایتی استان از رونق تولید است.

 وی ابراز امیدواری نمود که بتوانیم با تلاش های  گسترده، این پیچ های سخت اقتصادی را پشت سر بگذاریم.

  مهندس محسن دارابی رییس سازمان صمت استان کرمانشاه در اداما این جلسه  مجموعه ای از اقدامات ستاد تسهیل را توضیح داد و گفت: از 116 جلسه برگزار شده کارگروه تسهیل ، 100 جلسه با حضور استاندار و ۱۶ جلسه نیز به ریاست دکتر حاتمی بوده است و ما تقریباً هر ماه ۱۰ جلسه در این خصوص برگزار کرده‌ایم.

 وی تاکید کرد: ما تمام تلاش خودمان را بر اساس استراتژی استانداری و همچنین مقام عالی وزارت  در این خصوص گذاشته ایم که نگذاریم واحد فعالی زمین بخورد.

 دارابی در ادامه گفت: تاکنون ۱۳۳۴ مصوبه ستاد تسهیل داشته‌ایم که ۸۷۶ مصوبه آن یعنی ۶۶% اجرا شده است و تعداد ۴۵۸ مصوبه، در حدود ۳۴% در دست اقدام و پی گیری است.

 وی در ادامه گفت: از مجموع مصوبات ستاد تسهیل ۳۵ درصد آن در خصوص مسایل پولی و بانکی، ۳۹ درصد تامین اجتماعی، ۵ درصد امور مالیاتی، ۵ درصد تامین انرژی و ۱۶ درصد سایر موارد می باشد.

 وی ادامه داد: علاوه بر تعهد ستاد تسهیل، در خصوص هدف گذاری بر واحدهای راکد صنعتی و معدنی، ۵۵ واحد صنعتی و معدنی را هدف‌گذاری کردیم و گزارش ۱۱ ماهه را تکمیل و ارایه نموده ایم. از ۳۵ واحد راکد صنعتی، ۲۸ واحد را فعال کرده ایم که نسبت به پیش بینی ها، ۸۰ درصد پیشرفت داشته ایم و همچنین از ۲۰ واحد معدنی، هر ۲۰ واحد، یعنی ۱۰۰% آن را فعال و در مجموع ۴۸ واحد صنعتی و معدنی و ۸۷ درصد تعهدات را محقق کرده‌ایم. در خصوص رقم سرمایه گذاری احیا شده و برگشت خورده به چرخه اقتصادی استان، در بخش صنعت ۱۷۵.۶ میلیارد تومان است که ۴ برابر پیش‌بینی‌های ما بوده، دربحث اشتغال هم ۴۷۹ شغل جدید در این حوزه ایجاد شده، در خصوص واحدهای معدنی نیز ۲۰ معدن احیا شده که پیش بینی می شود تا پایان سال،۳ یا ۴ واحد دیگر را هم بتوانیم احیا کنیم.  دارابی در ادامه افزود: ۴۶.۳ میلیارد تومان در بحث معادن به چرخه اقتصادی استان برگشته و ۱۸۴ شغل ایجاد کرده است .

وی همچنین گفت: تمام توان خود را در مستندسازی به کار گرفته ایم و همه آن ها را در سایت سازمان جهت رصد کردن می‌گذاریم.

 مهندس صالحی نیا؛ معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در ادامه تشکر ویژه‌ای از مهندس بازوند؛ استاندار کرمانشاه، دکتر هدایت حاتمی؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استان، اعضای کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و همکاران حوزه صمت کرد.

 وی گفت: کرمانشاه از معدود استان هایی است که در آن، هر سه بخش صنعت، معدن،  تجارت و شرکت شهرک ها و معاونت اقتصادی استان هماهنگی و تعامل کامل را داشته و این هماهنگی، بهبود شاخص‌های استان را دربر داشته و باعث افزایش دیدگاه مثبت و همچنین رضایت صنعت گران شده است.

 وی خواستار ادامه این روند رو به رشد دراستان شد و تصریح کرد: جمعیت استان کرمانشاه، 2.45درصد کشور است و مساحت این استان، 1.5 درصد کل کشور است که طبق آمار، واحدهایی که به بهره برداری رسیده اند، یک درصد کشور بوده است و این یعنی برای رسیدن به درصد نرمال کشوری باید کارهای زیادی انجام دهیم ، ولی از منظر واحدهایی که در حال ساخت و ساز است، یعنی به صورت طرح 2.2 درصد کشور و نسبتا خوب است و معنی آن، این است که کارگروه ستاد تسهیل توانسته است منابع تسهیلات بانک ها را جذب کند.

 مهندس صالحی‌نیا در پایان، به اقدامات مقام عالی وزارت در 7 محور اعلام شده، اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: هدف گذاری ما احیای 1350 واحد صنعتی تا پایان سال بوده که تا کنون، 1100 تا 1120 واحد در کشور احیا شده است و با توجه به احیای 28 واحد صنعتی در استان کرمانشاه، نسبت آن، 2.1درصد کشور است که این عدد، بسیار خوب است.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۶۰۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان