//
کدخبر: ۲۴۵۹۹۲ //

خطر وقوع سیلاب در چهارمحال و بختیاری جدی است/ جزییات فعالیت سامانه بارشی جدید در استان

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هسته مرکزی فعالیت سامانه بارشی جدید در استان‌های غربی، جنوب غربی و زاگرس میانی است، گفت: خطر سیلاب در چهارمحال و بختیاری جدی است.

خطر وقوع سیلاب در چهارمحال و بختیاری جدی است/ جزییات فعالیت سامانه بارشی جدید در استان
به گزارش فرتاک نیوز،

مهرداد قطره امروز در خصوص سامانه بارشی که امشب وارد چهارمحال و بختیاری می‌شود، گفت: با نفوذ یک سوپردینامیک مدیترانه‌ای غیرعادی مواجهیم که ضمن عمیق شدن بر روی دریای سرخ  با حمایت کانال‌های رطوبت فوق اشباع شده است.

هسته مرکزی فعالیت سامانه بارشی در استان‌های غربی و زاگرس میانی است

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این سامانه از اواخر وقت دوشنبه از سمت نوار غربی ایران را فراگرفت و عملکرد آن برای بوشهر و فارس درحد متوسط پیش‌بینی می‌شود و در برخی مناطق شمالی بوشهر و غرب و مرکز فارس بارش‌ها به نسبت شدید برآورد شده است.

وی توضیح داد: قرارگیری پشته جنب حاره بر روی مناطق جنوب شرق و شکل‌گیری الگوی واچرخند بر روی شرق دریای سیاه باعث پرس شدن هسته مرکزی سامانه بارش‌زا بر روی استان‌های غرب و جنوب‌غرب و زاگرس میانی و بارش‌های سنگین در برخی مناطق این استان‌ها  خواهد شد.

خطر سیلاب در چهارمحال و بختیاری جدی است

قطره با بیان اینکه خطر سیلاب در خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه، همدان ، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان جدی است، افزود: مسیر حرکت هسته‌های سنگین به سمت البرز خواهد بود و در قم، تهران و قزوین خطر بارش‌های سیل‌آسا جدی خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: عمر فعالیت سامانه بارش‌زا در غرب و جنوب‌غرب ۴۸ ساعت پیش‌بینی شده به‌طوری که با عبور چندین هسته قوی از سمت جنوب ایلام، جنوب لرستان و شمال خوزستان طی سه ساعت ممکن است ۷۰ میلی‌متر بارش ثبت شود که بسیار خطرناک است.

تشکیل ابرهای غول‌پیکر و احتمال صاعقه شدید

وی اضافه کرد: این سامانه عملکردی متوسط برای شمال‌غرب ایران خواهد داشت و جنوب شرق کشور در استیلای پشته جنب حاره است.

قطره با بیان اینکه فردا به‌جهت تشدید ناپایداری ابرهای تندری غول پیکری تشکیل خواهد شد، افزود: قطاع گرم این سیستم به‌شدت ناپایدار است و صاعقه‌های وحشتناکی رخ خواهد داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۵۹۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان