//
کدخبر: ۲۴۵۹۹۰ //

مشارکت ۴۳ درصد مردم استان کرمانشاه در انتخابات دوره یازدهم / بالاترین مشارکت در حوزه گیلانغرب و کمترین مشارکت در کرمانشاه

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه میزان مشارکت مردم را در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی حدود ۴۳ درصد اعلام کرد.

مشارکت ۴۳ درصد مردم استان کرمانشاه در انتخابات دوره یازدهم / بالاترین مشارکت در حوزه گیلانغرب و کمترین مشارکت در کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

نشست خبری دکتر الهی تبار رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با موضوع اعلام نتایج انتخابات و ارائه آمار و پاسخگویی، با حضور اصحاب رسانه (امروز ۵ اسفند ماه) در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد.

photo_2020-02-24_20-34-18

photo_2020-02-24_20-34-26

دکتر محمد ابراهیم الهی تبار در ابتدای این جلسه با تقدیر و تشکر از همه افرادی که در برپایی این انتخابات تلاش کردند اظهار داشت : ۶ کمیته امر انتخابات و امنیت انتخابات را بر عهده داشت و هیچگونه چالش امنیتی در انتخابات و فرآیند آن نداشتیم.

 رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه افزود: ۱۵۸۵ بشه شعبه اخذ رای تحت پوشش شبکه ارتباطی متصل به شبکه جامع انتخابات در استان فعال بود و در این دوره  توجه ویژه ای به آموزش انتخابات شد و مسئولین در خارج از استان دوره هایی را گذراندند و میزبان ۶ استان در امر آموزش بودیم.

 وی افزود:در دوم اسفند ماه ۱۳۳ داوطلب وارد عرصه رقابت برای هشت کرسی مجلس شورای اسلامی شدند و در استان کرمانشاه در ۱۵۸۵ شعبه اخذ رای در نظر گرفته شد و تعداد ۶۶۱ هزار و ۲۹۴ نفر معادل ۴۲/۷۶ صدم درصد در این انتخابات مشارکت داشتند که از این تعداد  ۴۸ درصد بانوان و ۵۲ درصد آقایان بودند و تقریبا برابر میانگین کشوری هستیم.

الهی تبار تعداد واجدین شرایط در شهر کرمانشاه را ۸۷۶ هزار و ۳۱۲ نفر  اعلام کرد و گفت : میزان مشارکت مردم در شهر کرمانشاه ۳۰ درصد بوده که به ترتیب آقایان عبدالرضا مصری با ۹۵ هزار و ۶۱ رای محمد رشیدی با۵۷ هزار و ۱۷۰ رای حائز اکثریت آرا شدند و به مجلس شورای اسلامی راه یافتند همچنین سلمان محمدی با کسب ۴۰ هزار و ۱۵۷ رای و ابراهیم عزیزی با کسب ۳۰ هزار و ۴۹۵ رأی به دور دوم انتخابات راه یافتند.

الهی تبار  همچنین تعداد واجدین شرایط درحوزه اسلام آباد غرب را  ۱۴۰ هزار و ۸۹۲ نفر  عنوان کرد و بیان داشت: ۶۱/۳۵ صدم درصد مشارکت مردم این شهرستان در انتخابات بوده و در این بین مجتبی بخشی پور با ۱۴ هزار و ۳۴۹ رای و نادر نادری با ۱۳ هزار و ۱۲۷ رای حائز اکثریت آرا شدند و به دور دوم راه یافتند.

 الهی تبار در ادامه تعداد واجدین شرایط در حوزه پاوه ،روانسر، جوانرود، و ثلاث باباجانی را  ۱۶۶ هزار و ۶۴ نفر اعلام نمود و گفت: میزان مشارکت مردم این شهرستان ها  ۴۳/۶۷ صدم درصد بوده که  نهایتا آرش زره تن لهونی با ۳۰ هزار و ۶۱۶ را حائز اکثریت آرا شد .

رییس ستاد انتخابات استان خاطر نشان کرد: در حوزه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب تعداد واجدین شرایط  ۱۳۱ هزار و ۶۵۰ نفر بوده و مشارکت ۶۵ درصدی را در این مناطق شاهد بودیم که در نهایت شهریار حیدری با ۲۷ هزار و ۸۰۱ رای حائز اکثریت آرا گردید.

  این مقام مسئول واجدین شرایط حضور در انتخابات دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در شهرستان سنقر و کلیایی را  ۶۵ هزار و ۴۰ صدم درصد عنوان کرد و افزود: این شهرستان مشارکت۶۹/۳۷ صدم درصدی در انتخابات داشتند که سید جواد حسینی کیا با کسب ۱۰ هزار ۹۳۵ رای حائز اکثریت آرا شد.

 دکتر الهی تبار در ادامه میزان مشارکت مردم در حوزه کنگاور ، صحنه، و هرسین را ۶۳/۶ دهم درصد و تعداد واجدین شرایط را ۱۷۵ هزار و ۴۵۷ نفر عنوان کرد و گفت: در این میان علیرضا رضایی با ۳۶ هزار و ۶۶ رای توانست اکثریت آرا را به خود اختصاص دهد.

وی در ادامه به تفکیک مشارکت مردم در حوزه های مختلف پرداخت و بیان داشت: حوزه گیلانغرب با ۷۳/۳۳ صدم  درصد ، هرسین با ۷۲/۶۶ صدم درصد، سرپل ذهاب ۶۲/۳دهم درصد، کنگاور ۵۴/۶۳ صدم درصد، قصرشیرین ۵۳/۷ دهم درصد، سنقر با ۶۹/۳۷ صدم درصد، اسلام آباد ۶۵ درصد، صحنه ۶۳/۷ دهم درصد، ثلاث باباجانی با  ۵۴ درصد ، دالاهو ۴۷/۲ دهم درصد ،و پاوه ۴۵/۵۵ صدم درصد، روانسر ۴۰ درصد و کرمانشاه ۳۰ درصد در این انتخابات مشارکت داشتند که که بالاترین سطح مشارکت در شهرستان گیلانغرب با ۷۳/۳ دهم درصد و کمترین مشارکت در شهر کرمانشاه با ۳۰ درصد اعلام شد.

رییس ستاد انتخابات استان همچنین زمان تبلیغات دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی  را ۲۱ فروردین ماه  ۹۹ و زمان رای گیری را و روز ۲۹ فروردین ۹۹ اعلام کرد.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۵۹۹۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان