//
کدخبر: ۲۴۵۳۴۹ //

۳۵ تا ۴۵ ساله‌ها بیشترین مشارکت‌کنندگان در انتخابات

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: تاکنون 56 درصد رای‌دهندگان در سطح استان مرد و 44 درصد زن بوده‌اند.

35 تا 45 ساله‌ها بیشترین مشارکت‌کنندگان در انتخابات
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد ابراهیم الهی تبار در ستاد انتخابات استان در جمع خبرنگاران، با اشاره به فعال بودن همه شعب اخذ رای استان اظهار کرد: تا ساعت 12 ظهر امروز(دوم اسفند) بیشترین مراجعه کنندگان به شعب اخذ رای در سطح استان در گروه سنی 35 تا 45 سال و پس از آن 25 تا 35 سال بوده‌اند.

الهی تبار تصریح کرد: همچنین 56 درصد شرکت کنندگان در انتخابات را آقایان و 44 درصد را بانوان تشکیل داده اند.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با تاکید براینکه تاکنون هیچگونه چالش جدی در امر برگزاری انتخابات نداشته‌ایم، عنوان کرد: در بحث مقابله با تبلیغ کاندیداها در روز رای گیری و همچنین خرید و فروش رای اقدامات جدی داشته ایم و حتی در یکی از شهرستانهای استان نیز چند نفر به دلیل اقدام به خرید و فروش رای دستگیر شدند.

وی افزود: در عرصه انتخابات گاها ممکن است بی اخلاقی هایی در فضای مجازی و واقعی مطرح شود و عده ای بدنبال تشویش اذهان عمومی باشند، لذا از شهروندان می خواهیم تا اخبار انتخابات را تنها از طریق مراجع رسمی پیگیری کنند.

الهی تبار گفت: همچنین در فضای مجازی اخباری مبنی بر پیروزی برخی کاندیداها منتشر شده که این اخبار را در اختیار نهادهای امنیتی قرار دادیم و از همه کاندیداها و هوادارانشان می خواهیم از انتشار چنین اخباری خودداری کنند و استان را به چالش نکشانند.

وی در ادامه بابیان اینکه تجربه انتخابات قبلی نشان داده که در اواخر وقت رای گیری شاهد شلوغی شعب اخذ رای هستیم، گفت: معمولا یک موج شلوغی شعب را در ابتدا صبح و یک موج دیگر را نیز در اواخر وقت رای گیری داریم.

رئیس ستاد انتخابات استان در ادامه به استفاده از دستگاه های احراز هویت در این دوره از انتخابات اشاره کرد و گفت: این مسئله باعث جلوگیری از بروز برخی تخلفات انتخاباتی مانند استفاد از شناسنامه جعلی، جلوگیری از دوبار رای دادن برخی افراد و... شده است.

وی بابیان اینکه اقدامات لازم برای سلامت این دوره از انتخابات پیش بینی شده، عنوان کرد: با انجام برخی اقدامات حفاظتی و امنیتی لحاظ شده برای چاپ برگه های تعرفه، تقریبا امکان جعل آن وجود ندارد.

الهی تبار به آمار کاندیداهای استان نیز اشاره کرد و یادآورشد: از مجموع 412 کاندیدایی که در استان کرمانشاه ثبت نام کردند، 160 نفر توسط شورای نگهبان تائید نهایی شدند که با انصراف تعدادی از آنها اکنون رقابت بین 133 کاندید برای تصاحب هشت کرسی مجلس در کرمانشاه درحال انجام است.

وی افزود: درصورتی که پس از انجام رای گیری و اعلام نتایج کاندیدایی شکایتی داشته باشد، می تواند تا دو روز پس از انتخابات آن را به هیات اجرایی اعلام کند و هیات اجرایی هم ظرف یک هفته با حضور هیات نظارت به شکایات رسیدگی می کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۵۳۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان