//
کدخبر: ۲۴۳۷۶۹ //
مدعی العموم کرمانشاه:

پایش مستمر رعایت ضوابط قانونی در امر تبلیغات انتخابات/ رصد منابع مالی فعالیت های تبلیغات انتخاباتی داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

محمد حسین صادقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه از تشکیل گارگروه رصد فضای مجازی و پیشگیری از جرایم انتخاباتی در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه خبر داد .

پایش مستمر رعایت ضوابط قانونی در امر تبلیغات انتخابات/ رصد منابع مالی فعالیت های تبلیغات انتخاباتی داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد حسین صادقی دادستان دادگاه عمومی و انقلاب کرمانشاه با اشاره به بیانات رهبر عظیم الشان انقلاب، انتخابات برای کشور و ملت، فرصتی بسیار بزرگ و برای دشمنان تهدید است. برگزاری پرشور ‌مشارکت حداکثری انتخابات و حضور همگانی مردم در پای صندوق‌های رأی، تضمین‌کننده امنیت واقتدار کشور خواهد بود زیرا دشمنان از پشتوانه مردمی  و سرمایه اجتماعی نظام بیش از بازدارندگی توان دفاعی آن هراس دارند.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه رصد فضای مجازی در زمینه انتخابات از پایش لحظه به لحظه خبر داد و خاطر نشان کرد رصد فعالیت‌ها ی مرتبط به انتخابات در فضای مجازی از اولویت‌های این کارگروه است؛ مردم شریف، هواداران محترم نامزدها در کنار دستگاه های نظارتی در صورت مشاهده مصادیق تخلفات انتخاباتی و تبلیغاتی مراتب را همراه با مستندات به هیات اجرایی،  هیات نظارت یا با پیغامگیر صوتی دادسرا اعلام نمایند بدون تردید بدون مسامحه و برابر مقررات با متخلفان برخورد خواهد شد.

دادستان کرمانشاه یکی از آسیب های فضای مجازی در ایام تبلیغات، هتک حرمت ، تخریب رقبا، بازنشر موضوعات بی پایه و اساس علیه اشخاص است، در این راستا توصیه کرد: مشی دینی و آموزه های تربیتی ما اقتضایی جز رعایت اخلاق اسلامی و تقوای سیاسی ندارد.

دکتر محمد حسین صادقی همچنین با اشاره به تصویب قانون نظارت بر تامین مالی فعالیت های تبلیغی در انتخابات مجلس تاکید کرد مطابق این قانون نامزدها و احزاب و گروه های سیاسی حق ندارند هیچگونه کمک مالی  مستقیم یا غیر مستقیم از اشخاصی که دارای تابعیت غیرایرانی می باشند، اشخاصی که به یکی از جرائم اقتصادی محکومیت قضایی دارند و نیز اشخاص حقوقی غیر از احزاب سیاسی دریافت کنند.

وی همچنین از تعیین سقف هزینه ها متناسب با جمعیت و تعداد واجدین شرایط رای برای نامزدها در این  قانون خبر داد و تاکید کرد که ضرورت دارد همه داوطلبان این قانون را به دقت مطالعه کرده و به الزامات آن التفات داشته باشند.

دکتر صادقی با توجه به لازم‌الاجرا بودن ماده ۷ قانون فوق الذکر عنوان کرد : داوطلبان موظفند حسابی را جهت واریز، برداشت و هرگونه نقل و انتقال وجوه و منابع نقدی مربوط به هزینه‌های انتخاباتی، نزد یکی از بانک‌های دارای مجوز از بانک مرکزی، تعیین یا افتتاح و هنگام ثبت نام و یا درخواست مجوز توسط احزاب، شماره و مشخصات آن و گواهی بانک مربوطه را در این‌خصوص ارائه دهند.

 دادستان کرمانشاه در پایان خاطر نشان کرد همه مردم و بویژه مسئولین و کارگزاران نظام بایستی برای برگزاری انتخاباتی پرشور در یک فضای سالم رقابتی و با زمینه سازی مشارکت حداکثری تلاش کنند و برای یافتن و شناسایی افراد اصلح و معرفی آن به دیگران اهتمام نماییم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۳۷۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان