//
کدخبر: ۲۴۲۰۷۳ //

اسکله بندر صیادی امام خمینی (ره ) ماهشهر افتتاح شد

با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی اسکله صیادی بندر امام خمینی (ره) ماهشهر امروز افتتاح شد.

اسکله بندر صیادی امام خمینی (ره ) ماهشهر افتتاح شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 نبی اله خون میرزایی در مراسم افتتاح اسکله صیادی بندر امام خمینی (ره ) ماهشهر گفت : این اسکله از جمله اسکله های قدیمی صیادی خوزستان محسوب می‌شود که به دلیل فرسودگی شدید نیازمند بازسازی اساسی بود .

خون میرزایی بیان کرد : شریعتی استاندار خوزستان و حاجتی ریس سازمان برنامه و بودجه استان در طی بازدید های قبلی در جریان مشکلات صیادان منطقه قرار گرفته بودند .

این مقام مسئول افزود : در نتیجه این بازدیدها ، از محل اعتبارات استانی و اعتبارات توسعه شهرستان ماهشهر بالغ بر 26‌میلیارد ریال برای ترمیم و بازسازی این اسکله هزینه شد.

خون میرزایی گفت : بخشی از مراحل تکمیلی اسکله بندر امام باقی مانده که با دستور بیرانوند فرماندار ماهشهر و همراهی اداره بنادر و کشتیرانی ماهشهر اجرایی خواهد شد .

وی افزود : ایجاد پتانسیل های گردشگری برای توسعه ظرفیت های صیادی وتجاری بندر ماهشهر ، تابع تصمیمات شهرستانی است و از هر گونه تصمیمی برای توسعه و بهره وری اسکله انجام شود حمایت می‌کنیم‌.

سرپرست شیلات خوزستان نیز در این مراسم گفت‌: افتتاح اسکله بندر صیادی امام خمینی (ره) زمینه اشتغالزایی 800 نفر بصورت مستقیم و 200 نفر بصورت غیر مستقیم را فراهم میکند .

فتح اله ابوعلی ، مساحت این اسکله را یکهزار متر مربع برشمرد و اظهار کرد: ترمیم و تقویت شمع های اسکله، تعویض تیرهای طولی و عرضی و احداث عرشه بتنی از جمله عملیات اجرایی اسکله بوده است .

ابوعلی همچنین ، نصب ضربه گیر لاستیکی و زنگ زدایی و رنگ امیزی قسمتهای فلزی اسکله با رنگ اپوکسی را از دیگر کارهایی خواند که بر روی اسکله بندر امام خمینی(ره ) ماهشهر انجام شده است .

وی افزود: عملیات روشنایی و محوطه سازی اسکله همچنان باقی مانده که به محض تامین اعتبار انجام میشود .

ابوعلی تعدادلنج های صیادی این بندر را 40 فروند اعلام کرد و گفت : با هماهنگی‌ های انجام شده مقرر گردید لایه روبی اسکله بندر امام توسط سازمان بنادر و کشتیرانی بندر ماهشهر انجام گردد.

وی خاطر نشان کرد : 11 اسکله صیادی در استان خوزستان وجود دارد که اولویت بعدی ما ترمیم اسکله صیادی سجافی هندیجان است و امیدواریم‌ با همکاری اداره بنادر و کشتیرانی ماهشهر ،لایه روبی اسکله ها هم انجام شود.
گفتنی است بندر صیادی امام خمینی (ره ) در 10 کیلومتری جنوب غربی شهر سربندر قرار گرفته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۲۰۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان