//
کدخبر: ۲۴۱۹۵۷ //
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه:

اقامت گاههای بوم گردی در کرمانشاه تا پایان سال به ۵۰ عدد می رسد

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه با اعلام اینکه رویداد کرمانشاه ۲۰۲۰ در آینده گردشگری استان کرمانشاه تحول آفرین خواهد بود، اعلام کرد: تا پایان سال جاری تعداد بوم گردی های استان به ۵۰ عدد می رسد.

اقامت گاههای بوم گردی در کرمانشاه تا پایان سال به ۵۰ عدد می رسد
به گزارش فرتاک نیوز،

امید قادری مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه، شامگاه سه شنبه در اولین جلسه هماهنگی کمیته های برنامه های گردشگری روستایی و اکوتوریسم کرمانشاه 2020 که به ریاست  استاندار کرمانشاه و با حضور معاونین استاندار و سایر اعضاء در سالن جلسات تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: «از زمان حضور در میراث فرهنگی کرمانشاه با حمایت و تاکید استاندار چند اتفاق مهم برای تحول در گردشگری استان در دستور کار قرار گرفت که به لطف خدا پرونده ثبت جهانی اورامانات هم اکنون برای ارزیابی به یونسکو ارسال شده است تا روند ثبت جهانی آن در آینده نزدیک تکمیل شود. »

او افزود: «همچنین با تاکیدی که مدیریت ارشد استان داشتند پیگیری برای میزبانی یک رویداد بین المللی در حوزه گردشگری در دستور کار قرار گرفت و استان کرمانشاه توانست با رایزنی های همه جانبه ای که صورت گرفت میزبان رویداد بین المللی گردشگری روستایی و اکو توریسم در سال ۲۰۲۰ شود. »

قادری گفت: «تبلیغات و بازاریابی مهمترین بخش رویداد کرمانشاه ۲۰۲۰ است که باید در راستای بهره برداری از این اتفاق بزرگ برای توسعه گردشگری استان کرمانشاه از آن استفاده کرد. »

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه در ادامه تاکید کرد: «شهرداری در همراهی با این رویداد نقش تعیین کننده دارد و باید برنامه های خود را در این خصوص زودتر ارائه کند. »

قادری با بیان اینکه ۱۶ توافق نامه با دستگاه های مختلف در راستای پیشبرد اهداف کرمانشاه برای امضاء آماده شده است، تصریح کرد: «به زودی با مبادله این تفاهم نامه ها نقش سایر دستگاه ها در پیشبرد اهداف توسعه گردشگری استان و رویداد ۲۰۲۰ پررنگتر خواهد شد. »

او تاکید کرد: «در ۲۰۲۰ گردشگری در همه جنبه ها مورد تاکید قرار خواهدگرفت و صرفا معطوف به گردشگری روستایی نخواهد بود. »

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه در ادامه از شرایط مناسب گردشگری استان خبر داد و گفت: «در ۹ ماهه گذشته ورود گردشگران خارجی ۴۰ درصد و صادرات صنایع دستی ۴۲ درصد با رشد همراه بوده است. »

قادری با اعلام اینکه در دهه فجر ۳۵ بومگردی در سطح استان افتتاح می شود گفت: «تا پایان سال تعداد بوم گردی های استان کرمانشاه ۵۰ عدد می رسد. »

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۱۹۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان