//
کدخبر: ۲۴۱۹۵۶ //
مسئول فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک استان کرمانشاه؛

نیازمند نیات وقف دارو و درمان و کمک به نوعروسان هستیم‌/۱۰۹ موقوفه متصرفی در شهر کرمانشاه

مسئول فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک استان کرمانشاه از نیازمندی اوقاف و امور خیریه به وقف دارو و درمان و کمک به نوعروسان در استان خبر داد.

نیازمند نیات وقف دارو و درمان و کمک به نوعروسان هستیم‌/۱۰۹ موقوفه متصرفی در شهر کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت الاسلام محمد رسول واحدی مسئول فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک کرمانشاه در نشست خبری که امروز ۱۶بهمن ماه  با اصحاب رسانه برگزار شد اظهار داشت: در جامعه آماری ما ۷۵ درصد از افراد جامعه از فرهنگ وقف بی اطلاعند یا تعریف ناقص و حداقلی دارند و تلاش هایی در این زمینه صورت گرفته که  این فرهنگ به جامعه شناسایی شود و شبهاتی که در مورد وقف جود دارد از اذهان پاک شود.

 حجت الاسلام واحدی افزود: انواع مختلفی از احسان در جامعه وجود دارد و افراد زیادی از خود گذشتگی می کنند و قسمتی از مال یا حتی جان خود را اهدا می‌کنند که مصداق وقف است ولی وقفی که اداره اوقاف مسئولیت آن را بر عهده دارد وقف اموال است  که در آینده دور هم اثر و ثمر دارد.

مسئول فرهنگی اداره اوقاف ناحیه یک کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: بیش از ۷۰۰ نیت واقف در کشور وجود دارد که شامل  نیات موقوفات متعددی است.

  حجت الاسلام واحدی گفت: در سنوات قبل و از قرن چهارم تا قرن هشتم بخش قابل توجهی از جامعه را مراکز موقوفه اداره میکرد و مراکز فعالی وجود داشت و  بعد این دوره در امر وقف فراز و فرودهای  ایجاد شد و در زمان افشاریه و پهلوی این فرهنگ کاهش پیدا کرد و بخشی از موقوفات از بین رفت و در جامعه امروز هم وقف مانند گذشته چندان نمود ندارد که باید این فرهنگ در جامعه احیا شود.

 مسئول فرهنگی اداره اوقاف ناحیه یک اظهار داشت: کسانی که اموال و دارایی خود را وقف می‌کنند بدانند که در دراز مدت نام آنها ماندگار خواهد بود و سعی داریم وقف را به جامعه معرفی کنیم و اقشاری را  که می‌تواند تاثیرگذار باشندبه کار بگیریم نیازهای امروز جامعه در بحث نیات واقفین را معرفی کنیم که در این زمینه وقف مشارکتی و اطلاع رسانی را انجام داده ایم.

وی بیان داشت :  وقف روضه خوانی امام حسین(ع) در کشور ۷۰ درصد موقوفات را به خود اختصاص داده و در زمینه موقوفات فعالیت های قرآنی هم در کرمانشاه به حد اشباح رسیده ایم   ولی در  بحث دارو و درمان و کمک به نوعروسان نیازمند نیات واقفین در این زمینه هستیم .

واحدی موقوفات شهر کرمانشاه را  ۱۰۹ موقوفه  به عنوان موقوفه متصرفی ، و بیش از ۱۲  موقوفه غیر متصرفی (دارای متولی) عنوان کرد و گفت : ۴۵ هزار رقبه هم در شهر کرمانشاه و حومه وجود دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۱۹۵۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان