//
کدخبر: ۲۴۱۶۳۹ //

دهمین دوره جشنواره فیلم فجر در اصفهان کلید خورد

آیین افتتاحیه دهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان شامگاه دوشنبه با گرامیداشت مجاهدات و حماسه سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی با حضور اهالی فرهنگ و هنر، اصحاب رسانه و خانواده شهدا و همچنین وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سالن اصلی پردیس سینمایی سیتی‌سنتر برگزار شد.

دهمین دوره جشنواره فیلم فجر در اصفهان کلید خورد
به گزارش فرتاک نیوز،

 آیین افتتاحیه دهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان شامگاه دوشنبه با گرامیداشت مجاهدات و حماسه سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی با حضور اهالی فرهنگ و هنر، اصحاب رسانه و خانواده شهدا و همچنین وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سالن اصلی پردیس سینمایی سیتی‌سنتر برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام محمدعلی انصاری اظهار داشت: امروز در حالی جشنواره فیلم اصفهان همزمان با سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در تهران آغاز می‌شود که شرایط کشور، یک شرایط ویژه است، از یک سو ملت ما داغدار و دل‌سوخته شهادت سردار سلیمانی و هم‌رزمانشان هستند و از طرف دیگر داغدار شهدای حادثه هواپیمای اوکراینی و مردم سیل‌زده سیستان و همچنین شهدای مراسم تشییع سردار سلیمانی در کرمان هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع سردار سلیمانی نشان‌دهنده قدرت و اراده این ملت هوشیار برای مقابله با استکبار و همچنین قدردانی از سردار مقاومت و هم‌رزمانش است، از همان روز که خبر شهادت سردار سلیمانی منتشر شد، رهبر انقلاب و همچنین ملت ایران یک‌صدا حرف از انتقام زدند و یکی از اسناد پرافتخار کشور این است که پس از جنگ جهانی دوم، کشور ما به عنوان یک ملت حماسه‌آفرین چند موشک در یکی از مراکز مهم نظامی آمریکا، پایگاه عین الاسد زد که این امر نشان‌دهنده قدرت نظامی ایران عزیز و ضعف و ذلت استکبار جهانی است.

انصاری ابراز داشت: پس از ساعت‌ها سکوت، رئیس‌جمهور احمق آمریکا هنگامی که از این حماسه ملت ایران و سیلی سپاه پاسداران صحبت می‌کرد، ترس در چهره و کلامش کاملاً مشخص بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در روزهای آغازین پیروزی انقلاب برخی‌ها تصور می‌کردند با پیروزی این نظام، بساط سینما از کشور برچیده خواهد شد، اما امام راحل در نخستین سخنرانی خود پس از ورود به کشور در بهشت‌زهرا نکات بسیار مهمی را اشاره کردند که یکی از این نکات که سینمای ایران را ماندگار کرد و به آن ارزش داد، جمله معروف امام خمینی (ره) آن هم در آن برهه حساس تاریخی کشور که فرمودند «ما با سینما مخالف نیستیم» و اشاره کردند که یکی از وظایف سینما، تربیت ملت است.

وی افزود: اگر بخواهیم تفکر یک جریان و حاکمیت را بدانیم، باید آن را در سخنان حاکم آن بجوییم و دیده و خوانده‌ایم که امام خمینی (ره) بارها پیرامون اهمیت هنر و سینما صحبت کرده و بر آن تأکید داشته‌اند.

انصاری بیان داشت: مقام معظم رهبری با نگاه ژرفی که به سینما دارند آن را زمینه‌ای برای توسعه و پیشرفت جامعه می‌دانند، یکی از افتخارات سینما کشور پس از انقلاب توجه به سینمای مستند است که البته ما در بخش‌های مختلف همچون طنز، دفاع مقدس و ... هم موفق بوده‌ایم اما نقدهایی هم به این حوزه وارد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان متذکر شد: از دیگر ویژگی‌های سینمای ما پس از انقلاب این است که سینما را از صرف سرگرمی و ابتذال تبدیل به دانشگاهی برای تربیت و رشد جامعه کرده و این افتخار را دارد که در کارنامه خود در حوزه فیلم استکبارستیزی قدم برداشته است.

وی برگزاری همزمان جشنواره فیلم فجر در استان‌های مختلف کشور را یک اتفاق مناسب در حوزه فرهنگ دانست و ابراز داشت: توجه ویژه به مبانی و ارزش‌های دینی ملی، اختصاص سالن به اصحاب رسانه و هنرمندان و همچنین واگذاری اجرا و برنامه‌ریزی جشنواره به دست جوانان و اهالی هنر از ویژگی‌های این جشنواره در اصفهان است.

انصاری در پایان صحبت‌های خود با تأکید بر لزوم اهمیت و حمایت از هنرمندان اصفهانی گفت: تلاش ما بر این بود تا این جشنواره تأثیر خود را بر روی سینمای اصفهان بگذارد از همین رو در جشنواره امسال همچون سال گذشته، 5 فیلم از هنرمندان اصفهانی در بخش جانبی جشنواره اکران خواهد شد و همچنین به دلیل اهمیت حوزه سینما در بخش کودک و نوجوان، ساعات صبح جشنواره مختص به اکران فیلم‌های منتخب جشنواره کودک و نوجوان خواهد بود.

 تقدیر از خانواده شهید مظلوم عبدالرسول زرین

همچنین قابل ذکر است در این آیین افتتاحیه از خانواده شهید سرافراز دفاع مقدس، عبدالرسول زرین و همچنین از شهریار دخانی و از پیشکسوت عرصه بازیگری و همچنین امیر هوشنگ جمشیدیان از پیشکسوتان عرصه مستندسازی تجلیل و از تمبر یادبود دهمین جشنواره فیلم فجر اصفهان رونمایی شد که به گفته مسؤولان جشنواره بنا بود این تمبر مزین به تصویر سردار سلیمانی باشد که با مخالف شرکت ملی پست به دلیل رونمایی از تمبر یادبود این سردار سرافراز در روز پست مواجه شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۱۶۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان