//
کدخبر: ۲۴۱۳۴۱ //

صلاحیت ۱۲۴ داوطلب انتخابات مجلس در البرز تائید شد

طبق آخرین گزارش های رسمی از حوزه های انتخابیه استان البرز از مجموع ۳۷۹ داوطلب انتخابات مجلس یازدهم در این استان صلاحیت ۱۲۴ نفر تائید شد.

به گزارش فرتاک نیوز،

استان البرز با جمعیتی حدود سه میلیون نفر و ۶ شهرستان دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است .

این استان دارای حوزه انتخابیه شامل کرج ، اشتهارد و فردیس  با ۲ کرسی و حوزه انتخابیه ساوجبلاغ ، نظرآباد و طالقان با یک کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

بر این اساس آخرین وضعیت داوطلبان هریک از حوزه های انتخابیه البرز برای شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که در دوم اسفند ماه امسال برگزار می گردد، به شرح زیر گزارش شده است.

۱۰۵ داوطلب برای حوزه انتخابیه کرج (کرج ، اشتهارد و فردیس ) تائید صلاحیت شدند

معاون استاندار البرز و فرماندار ویژه کرج گفت: با نظر شورای  نگهبان  ۱۰۵ نامزد در این حوزه انتخابیه برای رقابت ورود به مجلس شورای اسلامی واجد صلاحیت شناخته شدند.

غفور قاسم پور روز  یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از ۳۲۶ نفر داوطلب نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه کرج ،  ۱۴ نفر انصراف دادند، ۲۰۲ نفر نیز صلاحیتشان توسط شورای  نگهبان مورد تأیید قرار نگرفت و در نهایت تاکنون ۱۰۵ داوطلب، به ایستگاه رقابت برای ورود به ساختمان بهارستان رسیدند.

وی ادامه داد: البته تا به این لحظه پنج  داوطلب نیز باقی مانده اند که هنوز نتیجه بررسی صلاحیت این افراد به صورت رسمی  اعلام نشده است.

۱۹ داوطلب در حوزه انتخابیه ساوجبلاغ (ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان) رقابت می کنند

رییس حوزه انتخابیه ساوجبلاغ نیز گفت: از مجموع ۵۳ نفر داوطلب نمایندگی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ، ۵۱ نفر توسط هیات های اجرایی انتخابات البرز تایید صلاحیت شدند که در مرحله نخست رسیدگی به صلاحیت ها  در هیاتهای نظارت صلاحیت یک نفر تایید نشد و یک نفر نیز انصراف داد.

ابوالقاسم پالیزگیر ادامه داد: در مرحله دوم تعیین صلاحیت ها  از  مجموع ۵۱ داوطلب مجلس در نهایت  ۱۱ نفر تایید شدند.

پالیزگیر تاکید کرد: پس از مرحله دوم تعیین صلاحیت ها توسط هیات نظارت بر انتخابات اعتراض های  هشت نفر دیگر پذیرفته شد و در مجموع اکنون ۱۹ نفر در این حوزه انتخابیه تایید صلاحیت شده اند .

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۱۳۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان