//
کدخبر: ۲۴۰۰۶۷ //

مراقب اپلیکیشن‌های اندرویدی جعلی دریافت رمز یک‌بارمصرف باشید

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان در خصوص کلاهبرداری در قالب ارسال پیامک، دانلود و نصب اپلیکیشن جعلی دریافت رمز یک‌بارمصرف به کاربران فضای مجازی هشدار داد.

مراقب اپلیکیشن‌های اندرویدی جعلی دریافت رمز یک‌بارمصرف باشید
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از پایگاه خبری پلیس، سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: با توجه به الزام بانک‌ها برای عملی کردن رمزهای یکبار مصرف (پویا)، کلاهبرداران سایبری با طراحی اپلیکیشن‌های جعلی رمز ساز به دنبال سرقت اطلاعات بانکی کاربران هستند تا بدین وسیله با دسترسی به اطلاعات کاربران نسبت به خالی کردن حساب آن‌ها اقدام کنند.

 رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان عنوان داشت: جهت فعال‌سازی، نرم‌افزار جعلی از کاربر اطلاعات کارت‌بانکی نظیر شماره کارت،cvv2، رمز اینترنتی ایستا و تاریخ انقضای کارت را می‌کند که درنهایت با توجه به فعال بودن رمز دوم ایستا منجر به سرقت اطلاعات حساب بانکی کاربران می‌شود.

وی با بیان اینکه  برای دریافت رمز یک بار مصرف نیازی به پرداخت وجه و یا ثبت‌نام در هیچ سایتی نیست، گفت: به کاربران فضای مجازی توصیه می‌کنیم به پیام‌ها و درخواست‌های مشکوک بخصوص پیامک‌ها از خصوط شخصی اعتنا نکرده و اپلیکیشن های مورد نیاز را از منابع معتبر و رسمی دریافت کنند، همچنین حتماً برای نصب و فعال‌سازی رمز دوم پویا به سایت رسمی بانک مربوطه مراجعه کنند.

مرتضوی با اشاره به اینکه آگاهی بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است، خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند به‌صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری و همچنین گزارش جرائم سایبری به وب‌سایت ‌www.cyberpolice.ir بخش گزارش مردمی مراجعه کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۰۰۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان