//
کدخبر: ۱۶۶۸۹۸ //

فریب برنده شدن را نخورید هشدار پلیس فتا در خصوص افزایش کلاهبرداری پیامکی

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در خصوص افزایش کلاهبرداری‌های پیامکی از شهروندان با عناوین مختلف از جمله برنده شدن در مسابقات و قرعه‌کشی‌ها، هشدار داد.

فریب برنده شدن را نخورید
هشدار پلیس فتا در خصوص افزایش کلاهبرداری پیامکی
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از پایگاه خبری پلیس سید مصطفی مرتضوی بیان داشت: کلاهبرداران برای رسیدن به مقصود خود با ارسال پیامکی برای واریز مبلغ جایزه با اغفال و تطمیع شهروندان درخواست ارسال مشخصات کارت‌های بانکی با تمامی مشخصات مربوطه را از طعمه خود می‌کنند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: این شیادان با ارسال این گونه پیامک‌های قرعه‌کشی دروغین و به کارگیری روش‌های متقلبانه به شماره حساب و رمز بانکی شهروندان دسترسی پیدا کرده و به حساب بانکی آنان دستبرد می‌زنند.

وی افزود: اگر قرار است وجهی را دریافت کنیم ارائه شماره کارت یا شماره حساب به فرد واریز کننده پول کفایت می‌کند و دیگر نیازی به ارائه دیگر اطلاعات مهم نظیر رمز اول و دوم، cv2، تاریخ انقضاء و غیره به فرد مذکور نیست زیرا این اطلاعات فقط مخصوص برداشت از حساب یا خرید اینترنتی هستند.

مرتضوی توصیه کرد: شهروندان پیامک‌های مشکوک را از گوشی خود پاک کنند و در صورت دریافت چنین پیامک‌هایی از صحت پیام ارسال شده، از طریق مراجعه به سایت رسمی آن مؤسسه، مراجع صلاحیت دار یا تماس تلفنی با سایر شماره‌های تلفن رسمی اطمینان حاصل کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش آمار جرائم برداشت‌های غیر مجاز از حساب‌های بانکی، شهروندان در اسرع وقت نسبت به فعال سازی رمز دوم یک بار مصرف از طریق بانک‌های عامل اقدام کنند تا بتوانند پرداخت‌های خود را در فضایی با امنیت بالاتر انجام دهند و در صورت کلاهبرداری شاهد تعدد و تکرار برداشت غیر مجاز نباشیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۶۸۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان