//
کدخبر: ۲۳۹۵۷۳ //

کتاب «فرنگیس» در نشست پرچم‌داران در کرمان نقد و بررسی شد

کتاب «فرنگیس» خاطرات فرنگیس حیدرپور نوشته مهناز فتاحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه در نشست ادبی تخصصی پرچم‌داران نقد و بررسی شد.

کتاب «فرنگیس» در نشست پرچم‌داران در کرمان نقد و بررسی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

کتاب خاطرات فرنگیس حیدرپور، بانوی مقتدر و مقاوم گیلان‌غربی که با همت مهناز فتاحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه نگارش شده است نقد و بررسی شد.

بنابراین خبر، نشست ادبی پرچم‌داران با همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مشارکت حوزه هنری، بنیاد شهید، بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و کنگره سرداران و شهیدان استان در منزل خواهر شهیدان رجبعلی‌پور برگزار شد.

این در حالی است که، کتاب فرنگیس  با حضور نویسنده کتاب، نوجوانان و بزرگسالان به صورت مشترک نقد شد و نگاه و برداشت دو نسل متفاوت از سال‌های دفاع مقدس و قهرمانان آن دوران در کنار هم نشست.

بر همین اساس، در این نشست تخصصی، همزمان هم عناصر داستانی کتاب مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در مورد تفاوت‌های خاطره‌نویسی، زندگینامه، داستان و رمان مفصل صحبت شد و هم ناگفته‌های دنیای قهرمان کتاب، فرنگیس محمد پور از زبان نویسنده کتاب و کسی که با تمام سختی‌ها با فرنگیس ماه‌ها زندگی‌کرده و نفس به نفس بوده بیان شد.

همچنین از مهمانان ویژه این جلسه رزمنده‌های بسیجی خانم رحیم‌پور، احسان و ابوالهادی بودند که در دوران دفاع مقدس از کرمان به کردستان عازم شده بودند و از خاطراتشان برای حاضران در این جلسه صحبت کردند و خواهر شهیدان حسن و احمد رجبعلی‌پور درباره برادران شهیدش صحبت کرد و از سوی محسن روحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان مورد تقدیر قرار گرفت.

در پایان نیز یک نهال نارنج برای شادی روح شهیدان رجبعلی‌پور به خواهر ایشان اهدا شد و توسط  مهناز فتاحی نویسنده کتاب فرنگیس در باغچه منزل ایشان کاشته شد.

یادآور می‌شود، مهناز فتاحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، قبل از شروع نشست‌های نقد کتاب‌هایش با همراهی مدیرکل و کارکنان ستاد کانون کرمان به گلزار شهدای کرمان رفتند و کنار مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی قلب و روحشان را صفا دادند و همچنین به صورت اتفاقی با احمد یوسف‌زاده نویسنده کتاب آن بیست‌و سه نفر دیدار کردند و با همسنگر همراه خود که در حال حاضر با سلاح قلم در حال مبارزه هستند، عهد و پیمان دوباره بستند.

photo_2020-01-25_21-11-43

photo_2020-01-25_21-11-51

photo_2020-01-25_21-11-57

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۹۵۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان