//
کدخبر: ۲۳۷۹۳۶ //

تجلیل از چهل سال حضور در صحنه تئاتر

استاد «نعمت الله اسدی مرام» که چهار دهه از عمر بابرکت خود را در صحنه تئاتر برای مردم هنرنمایی کرد، مورد تجلیل قرار گرفت.

تجلیل از چهل سال حضور در صحنه تئاتر
به گزارش فرتاک نیوز،

 مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان کرمانشاه به همراه امام جمعه هرسین و جمعی از مدیران استان و اعضای شورای فرهنگ عمومی پنجشنبه با حضور در منزل استاد اسدی مرام از این هنرمند پیشکسوت قدردانی کردند.  

 این هنرمند ضمن تشکر از حضور میهمانان گفت: شهرستان هرسین پُر از هنرمندان بااستعداد و ناب است که متاسفانه به علت بیکاری و مشکلات مالی در حال مهاجرت هستند.

نعمت الله اسدی مرام از مسوولین درخواست کرد به هرشکل ممکن تلاش کنند با جذب این هنرمندان اجازه ندهند سرمایه های اجتماعی این شهر از دست بروند.

این فرهیخته هرسینی با اشاره به اینکه سابقه تئاتر هرسین به پیش از انقلاب برمی گردد، افزود: بعد از انقلاب تئاتر به واسطه تلاش معلم هایی چون برادران خاکسار و مرحوم بهزاد حسینخانی در قالب گروه های دانش آموزی ادامه پیدا کرد و جمعی از هنرمندان آن زمان به جبهه ها برای اجرای تئاتر  رفتند و به درجه شهادت نائل شدند.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان کرمانشاه هم با اشاره به اینکه سال هاست از نزدیک استاد اسدی مرام و زحماتشان در عرصه فرهنگ را می شناسد، عنوان کرد: وجود ایشان باعث افتخار جامعه هنری استان است.

 رییس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی شهرستان هرسین نیز گفت: با همراهی این استاد عزیز توانستیم رویداد مهم و موثر جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی هرسین را راه اندازی کنیم که الان تبدیل به یک مطالبه عمومی شده است و ان شاءالله به صورت ملی بتوانیم آن را برگزار کنیم .

نعمت الله اسدی مرام از پیشکسوتان تئاتر استان است که سابقه حضور در جشنواره‌های متعدد را دارد و در سال ۹۲ توسط معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌ عنوان پیشکسوت تئاتر دینی کشور در قالب جشنواره صاحبدلان از او تجلیل به عمل آمد.

شهرستان هرسین در ۴۴ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۷۹۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان