//
کدخبر: ۲۳۷۸۷۷ //
امیر فتحیان نسب:

تپه کارکاسی، پتانسیلی برای اثبات تاریخ همدان است / انسان‌محوری؛ رویکرد جدید شهرداری

نشست بررسی وضعیت «تپه پیسا» با حضور دکتر پرویز اذکایی، مهندس عباس صوفی، رضوان سلماسی، مهندس حمید بادامی نجات، مهندس امیر فتحیان‌نسب و مهندس مجید یوسفی نوید و جمعی از خبرنگاران و دوستداران شهر همدان و تاریخ و فرهنگ آن، چهارشنبه 25 دی‌ماه در دفتر نشریه همدان نامه برگزار شد.

تپه کارکاسی، پتانسیلی برای اثبات تاریخ همدان است /  انسان‌محوری؛ رویکرد جدید شهرداری
به گزارش فرتاک نیوز،

در این نشست مهندس امیر فتحیان‌نسب؛ معاون شهرسازی و معماری شهردار همدان با اشاره به اینکه اتفاقات خوب و مثبتی در شهرمان در حال افتادن است، بیان کرد: 5 سال است حتی یک مجوز برج‌سازی در همدان صادر نشده است. وی این موضوع را نوعی ارزش تلقی کرد و گفت: در این چند سال اخیر، حتی یک عدد تغییر کاربری فضای سبز به مسکونی هم نداشته‌ایم. در مقابل، شهرداری همدان به پیاده‌راهسازی و انسان‌محوری روی آورده است. در طرح جامع شهر همدان برای اولین بار با فشار مدیریت شهری، احداث بلوار جدید و شکافت بافت‌های تاریخی را نداریم. فتحیان نسب سیاست طرح جامع جدید که سال آینده مصوب می‌شود را شهر انسان‌محور بر پایه حمل و نقل پاک عنوان کرد و افزود: اولویت اول در این طرح، حمل و نقل عمومی است. وی در پاسخ به اینکه پیاده‌راه اکباتان دوباره به خیابان تبدیل شده گفت: این اتفاق، موقت بوده و اردیبهشت 99 وسایل حمل و نقل عمومی مناسب پیاده‌راه مانند قطار گردشگری یا ماشین‌های برقی جایگزین خواهند شد.  

امیر فتحیان‌نسب با بیان اینکه مشاوری برای طراحی بازار همدان و زیرساخت‌های آن به کارگرفته‌اند گفت: بحث آتش‌نشانی بازار بسیار ناایمن است که دارند بر روی زیرساخت‌های ایمنی آن کار می‌کنند.

وی افزود: در طرح جامع جدید، پیاده‌راه اکباتان با تمام ظرفیت‌های گردشگری‌اش  با استفاده از طرحی مناسب که در حال بررسی است، به میدان باباطاهر وصل خواهد شد و بدین ترتیب ما مسیری گردشگری و به هم پیوسته  از میدان آرامگاه تا میدان باباطاهر خواهیم داشت.   

 مهندس فتحیان نسب با اشاره به اینکه شهرداری توسعه شهر را به سمت مناطق کمتر برخوردار می‌برد، گفت: پشت شهرک مدنی به دنبال ایجاد باغ‌ویلا هستیم و منابع آبی و سرمایه‌گذار آن نیز دیده شده است.

فتحیان نسب با بیان اهمیت بحث شهر دوستدار کودک تصریح کرد: فعالیت همدان در این زمینه به اندازه‌ای بوده که در حال تبدیل شدن به پایلوت غرب کشور هستیم و اثرات آن را خواهیم دید.

در بحث تپه کارکاسی (پیسا) با توجه به اینکه قدمت آن از تپه هگمتانه بیشتر است و از سال 1377 به ثبت رسیده اما بی‌توجهی‌های زیادی به آن شده به طوری که حفاری‌های غیر مجاز بسیاری در این سالها در آن انجام شده است، اما در حال حاضر بودجه‌ای برای آن دیده شده و عزمی راسخ برای حفظ آن وجود دارد. در این راستا ما طرح را به کارگروه زیربنایی استان برده‌ایم و مطرح کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم تا آخر سال مصوبات آن را بگیریم و از سال جدید کار را شروع کنیم.

گزارش : سمانه اسکندری

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۷۸۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان