//
کدخبر: ۲۳۷۸۷۵ //

رضوان سلماسی: به بیراهه نرویم / اولویتی به نام حفظ داشته‌ها

نشست بررسی وضعیت «تپه پیسا» با حضور دکتر پرویز اذکایی، مهندس عباس صوفی، رضوان سلماسی، مهندس حمید بادامی نجات، مهندس امیر فتحیان‌نسب و مهندس مجید یوسفی نوید و جمعی از خبرنگاران و دوستداران شهر همدان و تاریخ و فرهنگ آن، چهارشنبه 25 دی‌ماه در دفتر نشریه همدان نامه برگزار شد.

رضوان سلماسی: به بیراهه نرویم / اولویتی به نام حفظ داشته‌ها
به گزارش فرتاک نیوز،

رضوان سلماسی؛ رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان نیز درباره نامی که باید برای تپه کاسی‌ها (پیسا) انتخاب شود گفت: افراد حقیقی و حقوقی پیشنهادهای خود را در این باب برای شورای شهر یا کمیسیون نامگذاری بفرستند و سپس طی جلسه‌ای با حضور بزرگان شهر و کمیسیون نامگذاری، برای این نام تصمیم‌گیری خواهد شد.

رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان در این نشست با اشاره به لزوم حفظ هویت تاریخی و فرهنگی همدان، بیان کرد: همه جای دنیا سعی دارند برای خودشان هویتی که ندارند را ایجاد کنند اما ما داریم به هویت‌های داشته‌مان پشت پا می‌زنیم و نابود می‌کنیم. سلماسی با بیان اینکه همدان دارای میراث تاریخی و همینطور میراث طبیعی ارزشمند بوده است، گفت: بسیاری از ما اگرچه علاقه‌مند به حفظ این میراث هستیم اما گاهی در مسیر حفظ آن به بیراهه رفته و می‌رویم اما برخی از این بیراهه‌ها قابل جبران نیست. وی اضافه کرد: ما باید این هویت تاریخی را به خارج از همدان معرفی کنیم اما باید از مسیر درست این کار را انجام بدهیم و در رده مدیران شهری، نگاهی تخصصی و پایدار به این موضوع داشته باشیم. رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر همدان با اشاره به لزوم همراهی همه دستگاههای مرتبط در این زمینه بیان کرد: در این باره تنها شهرداری مسئول نیست و اگر سایر دستگاهها از جمله راه و شهرسازی، اداره آب و فاضلاب و سایر نهادها در کنار مدیریت شهری و شهرداری قرار نگیرند این کار امکان‌پذیر نخواهد بود. میراث فرهنگی هم که باید متولی و پرچم‌دار این مسیر باشد و از سایر مجموعه‌های مرتبط کمک بگیرد.

رضوان سلماسی با اشاره به اینکه حفظ مشاهیر یکی دیگر از موضوعاتی است که مدنظر ما است، گفت: ما میخواهیم بوستانی به نام بوستان مشاهیر داشته باشیم و به نظر من بهتر است محوری که همدان را به غرب و شمال و شرق وصل می‌کند به یک گذر فرهنگی تبدیل شود و ما باید تاریخ و فرهنگمان را در جهت حفظ تپه کاسی‌ها (پیسا) نیز به این سمت سوق دهیم.

خبرنگار : سمانه اسکندری

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۷۸۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان