//
کدخبر: ۲۳۷۱۴۵ //
‍ مدیرکل مدیریت بحران استانداری :

اقدامات مناسب برای کاهش آسیب‌های بلایای طبیعی و تقویت زیرساخت‌های این حوزه صورت گرفته است

‍ مدیرکل مدیریت بحران استانداری از انجام اقدامات مناسب برای کاهش آسیب‌های بلایای طبیعی و تقویت زیرساخت‌های این حوزه خبر داد.

اقدامات مناسب برای کاهش آسیب‌های بلایای طبیعی و تقویت زیرساخت‌های این حوزه صورت گرفته است
به گزارش فرتاک نیوز،

مهندس جلیل  بالایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه اظهار داشت: بسته موثری در حوزه پیش آگاهی، پیشگیری و کاهش آسیب‌های ناشی از بلایای طبیعی به ویژه سیل در حال اجرا است.

 

وی افزود: هفت ایستگاه آب سنجی بر روی رودخانه‌های اصلی استان در حال نصب می‌باشد. این تعداد در آینده تعداد آنها به ۵۴ ایستگاه خواهد رسید که نقش بسیار مهمی در گزارش میزان دبی آب های ورودی و خروجی استان برای مدیربت سیلاب دارد.

بالایی در ادامه از افتتاح و پیشرفت ۳ تصفیه خانه آب شرب خبرداد و گفت: در سیلاب‌های اخبر با گل آلودشدن آب شرب در شهرهای هرسین، کرند و ریجاب مواجه بودیم. خوشبختانه تصفیه خانه هرسین افتتاح و تصفیه خانه های کرند و ریجاب با ۷۰ درصد پیشرفت تا پایان سال به بهره برداری می رسند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه ادامه داد: علی‌رغم محدودیت های مالی در سالجاری ۶۵ کیلومتر در ۳۲ رودخانه که اکثرا نقاط آسیب زا بوده اند؛ لایروبی شده است.

این مدیر ستادی استانداری از تکمیل واحدهای تعمیری و بازسازی واحدهای تخریبی خبر داد و گفت: ۱۱۰۷ واحد تعمیری آسیب دیده ناشی از سیل، بازسازی و از ۲۱۸۵ واحد احداثی ۶۰۲ واحد به بهره برداری و ۱۱۳۰ واحد در مرحله سقف می‌باشد که امیدوارم تا پایان سال به اتمام برسد.

وی عنوان کرد: در سالجاری ۳۱ نقطه که سابقه آبگرفتگی معابر داشتیم توسط شهرداری‌ها اصلاح شد که ۱۳ مورد آن در شهر کرمانشاه بوده است.

 

بالایی همچنین بیان کرد: با توجه به وجود حدود ۱۷۷۰ واحد غیر مجاز در بستر و حریم رودخانه های استان، پرونده کلیه واحدهای متخلف، فاقد پروانه و غیر مجاز توسط شهرداریها و بنیاد مسکن جهت تصمیم گیری به کمیسیون های ماده ۹۹ و ۱۰۰ در حال ارسال می باشد که در یک پروسه روان و سریع شاهد صدور احکام قانونی در رفع تخلفات خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه از اجرای ۱۵۸ طرح با ۱۷۸ میلیارد تومان در زیرساخت‌های مربوط به سیل  خبر داد و گفت:

با توجه به ضرورت بازسازی زیر ساخت های ناشی از سیل، ۱۷۸ میلیارد تومان اعتبار برای ۱۵۸ پروژه تامین ، ابلاغ و مبادله موافقت نامه و در دست اجرا می باشد که نقش مهمی در تقویت زیر ساخت ها برای کاهش خطر پذیری به ویژه در سیل خواهند داشت.

 

وی ادامه داد: علاوه بر پیگیری پرونده های ساخت و ساز غیر مجاز  امور آب بعنوان متولی و حافظ بستر و حریم رودخانه ها به مرور اقدامات حقوقی و قانونی را در رفع تصرف بعمل می آورد. به موجب قانون می بایست با جدیت بیشتری از این حرایم محافظت نماید که البته همکاری شهرداریها و دهیاریها در برخورد با هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز موثر و موظفند در صورت درخواست از امور آب استعلام نمایند.

 

این مدیر ستادی از نصب ۳۲ دستگاه شتاب نگار در نقاط مختلف استان خبر داد و گفت: این شتاب نگارها توسط وزارت راه و شهرسازی تهیه و در حال نصب می باشند که نقش مهمی در پیش آگاهی و تحلیل بعدی زلزله و حتی آمادگی برای کاهش خطر زلزله خواهند داشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۷۱۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان