//
کدخبر: ۲۳۶۸۹۴ //

رشد چشمگیر چاپ مقالات داغ و پر استناد توسط اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی کرمانشاه

بر اساس تازه ترین گزارش توسط موسسه Clarivate Analytics در پایگاه شاخصهای اساسی علم (Essential Science Indicators (ESI)) که در تاریخ 9 ژانویه 2020 منتشر شده است، دانشگاه صنعتی کرمانشاه توانسته است رشد چشمگیری در تعداد مقالات برتر شامل مقالات داغ و پر استناد داشته باشد.

رشد چشمگیر چاپ مقالات داغ و پر استناد توسط اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

علم سنجی، دانشگاه صنعتی کرمانشاه با 16 مقاله پر استناد (Highly Cited Paper)  و 2 مقاله داغ (Hot Paper) توانسته است نسبت به دوره قبلی رشد چشمگیری داشته و این امر نشان دهنده کیفیت مقالات منتشر شده توسط اساتید و پژوهشگران این دانشگاه می باشد. همچنین حدود 25 درصد مقالات دانشگاه در سال گذشته در 10 درصد مجلات برتر جهان چاپ شده اند که این موضوع بیانگر حرکت دانشگاه به سمت کیفی سازی پژوهش ها و مقالات چاپ شده می باشد.

مقالات داغ به مقالاتی گفته می شود که از لحاظ تعداد استنادهای دریافتی در بین یک دهم درصد برتر مقالات دسته خود قرار گیرند و مقاله پراستناد مقالاتی هستند که در بین یک درصد برتر مقالات دسته خود قرار گیرند. بازه زمانی برای محاسبه مقالات داغ دو ماهه و برای مقالات پراستناد یک ساله می باشد. گفتنی است که پایگاه شاخص های اساسی علم هر دو ماه یکبار لیست مقالات برتر چاپ شده توسط تمام دانشگاه ها و پژوهشگاه های جهان را منتشر می کند و مقالات برتر شاخص مناسبی جهت سنجش کیفیت پژوهش های انجام شده در این موسسات می باشند.

 شایان ذکر است دانشگاه صنعتی کرمانشاه نسبت به دانشگاه های بزرگ داخل و خارج کشور تعداد بسیار کمتری هیات علمی و دانشجوی تحصیلات تکمیلی دارد. لذا سرانه نسبت مقالات برتر به تعداد پژوهشگران در این دانشگاه بسیار بالا بوده که شایسته تقدیر می باشد.

 روابط عمومی دانشگاه این موفقیت چشمگیر را به همه پژوهشگران و اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی کرمانشاه تبریک عرض نموده و برای همه آنها آرزوی توفیقات روزافزون دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۶۸۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان