//
کدخبر: ۲۳۴۸۳۸ //

معاون وزیر صنعت در بوشهر: ستاد توسعه صادرات تشکیل می‌شود

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به هدف گذاری برای توسعه صادرات به کشورهای همسایه گفت: بر اساس برنامه‌ریزی ستادی ملی برای توسعه تجارت خارجی در مرکز تحت عنوان ستاد توسعه صادرات تشکیل می‌شود .

معاون وزیر صنعت در بوشهر: ستاد توسعه صادرات تشکیل می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

حمید زادبوم شامگاه پنجشنبه در بازدید از نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان و صنایع وابسته در بوشهر با بیان اینکه بازار صادراتی مطلوبی در اطراف استان بوشهر قرار دارد اظهار داشت: بازارهای صادراتی در کشورهای حاشیه خلیج فارس که در مرز دریایی استان بوشهر قرار دارد یک ظرفیت مهم است که باید از این قابلیت بهره‌برداری مطلوب شود.

معاون وزیر صنعت، با تاکید بر نیاز سنجی توسط شرکت‌های تولیدی استان بوشهر مبنی بر نیاز بازارهای کشورهای  حاشیه خلیج فارس گفت: پس از نیاز سنجی با تولید محصولات مورد نیاز این کشورها، زمینه صادرات محصولات فراهم شود.

وی، با بیان اینکه محصولات تولیدی نباید سرگردان باشد افزود: با توجه به اینکه کشورهای که در اطراف ایران قرار دارد تقاضاهایی برای واردات کالا از ایران دارند باید این مهم مورد توجه قراربگیرد.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه بیشتر محصولات تولیدی استان‌های جنوبی و مرکزی می‌تواند پاسخگوی نیازهای بازارهای وارداتی کشورهای همسایه باشد خاطرنشان کرد: برخی تولیدات مصالح  ساختمانی در استان بوشهر و استان‌های دیگر، نیاز بازارهای کشورهای حاشیه خلیج فارس است که باید در این عرصه برنامه‌ریزی شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر توجه به بازاریابی تولیدکنندگان در بازارهای کشورهای همسایه گفت: هدف گذاری استانی برای توسعه صادرات به کشورهای همسایه مورد توجه است .

زادبوم از تشکیل ستاد توسعه صادرات خبر داد و بیان کرد:پیش نویس تشکیل ستاد توسعه صادرات  با اختیارات قانونی، به معاون اول رئیس جمهور ارائه شده است.

وی بیان کرد: در این راستا  ستادی ملی برای توسعه تجارت خارجی در مرکز تشکیل می‌‌شود و در استانها نیز کارگروه های ذیربط کار را پیش می‌برند.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه  بخش عمده‌ای از نیازهای ارزی کشور از محل منابع ارزی حاصل از صادرات تأمین می‌شود تصریح کرد:در این زمینه  باید صادرکنندگان مورد حمایت قرار داده شوند و موانع و چالش‌های پیش روی آنها  برطرف شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۴۸۳۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان