//
کدخبر: ۲۳۴۲۱۹ //

هوای اراک در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌های سنی قرار گرفت

به دنبال افزایش آلایندگی و سکون هوا از ساعتی قبل، هوای اراک در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌های سنی قرار گرفت.

هوای اراک در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌های سنی قرار گرفت
به گزارش فرتاک نیوز،

درحالی که استان مرکزی و شهر اراک بعد از بارش یکروزه در ابتدای هفته هوایی مطلوب داشت با پایان بارش‌ها و سکون هوا و وارونگی هوا از ساعت 20 شب گذشته برای تمام گروه‌ها ناسالم اعلام شد.

این وضعیت اراک و آلودگی‌ها در این کلانشهر به حدی بود که این کلانشهر آلوده‌ترین شهر کشور در ساعات گذشته لقب گرفت هرچند امروز نیز مردم این شهر روزی با آلودگی بالا را پشت سر گذاشتند به طوری که امشب حد آلودگی سبب کاهش دید افقی در سطح شهر شده بود.

"محرابیان" رئیس مرکز پایش کیفیت هوای استان مرکزی با اشاره به آخرین وضعیت آلودگی هوای کلانشهر اراک اظهار داشت:  هوای اراک هم اکنون در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌های سنی قرار دارد به طوری که هم‌اکنون شاخص کیفیت هوا در ایستگاه های اراک 150 است که وضعیت هوای ناسالم برای همه گروه‌ها را در شهر نشان می‌دهند. 

وی افزود:  کارگروه اضطرار کاهش آلودگی هوا تشکیل شده است و تا دقایقی دیگر جزئیات تصمیمات برای تعطیلی مدارس اطلاع رسانی می‌شود.

این درحالی است که شاخص کیفیت هوای اراک هم اکنون در ساعت 21 برای همه گروه های سنی ناسالم است به طوری که هم اکنون شاخص ایستگاه شریعتی که تنها دستگاه فعال است، عدد 179 یعنی وضعیت هوای ناسالم برای همه گروه ها نشان می‌دهند.

امشب آلوده ترین شب اراک در سال 98 محسوب می شود چراکه براساس آمار موجود، در سال 98 در هیچ شبی اراک به این مقدار آلوده نبوده است و امشب هوای اراک از کلانشهرهایی چون اصفهان، تهران، کرج و اهواز هم آلوده تر است.

مه آلود بودن هوا سبب تشدید وضعیت آلودگی شده است و طبق پیش بینی هواشناسی در دو روز آینده نیز هوای مه آلود در اراک ماندگار خواهد بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۴۲۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان