//
کدخبر: ۲۳۴۰۰۵ //

آیت الله مکارم شیرازی: اندیشمندان جهان اسلام به سکوت خود در خصوص شیخ زکزاکی پایان دهند

مرجع تقلید شیعیان بر لزوم حرکت فعالانه نهادهای بین المللی و همچنین اندیشمندان جهان اسلام در زمینه دفاع از حق شیخ زکزاکی تاکید کرد.

آیت الله مکارم شیرازی: اندیشمندان جهان اسلام به سکوت خود در خصوص شیخ زکزاکی پایان دهند
به گزارش فرتاک نیوز،

آیت ‌الله ناصر مکارم ‌شیرازی امروز 8 دی ماه در اعضای خانواده شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه گفت: شیخ ابراهیم زکزاکی شخصیتی قهرمان و مبارز است که 6 فرزند خود را تقدیم اسلام کرده است.

وی افزود: متاسفانه ایشان امروزه با شرایط بسیار اسفناکی در حبس به سر می برد. متاسفانه با اینکه دیگر ظلمی نیست که در حق شیخ و خانواده‌اش نکرده باشند، ولی سازمان های بین المللی بازهم در این خصوص بی تفاوت بوده اند.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: این سکوت خفت بار مدعیان حقوق بشر و سران کشورهای اسلامی در قبال این ظلم آشکار پذیرفتنی نیست.

وی با محکوم کردن این جنایت در حق شیخ زکزاکی و خانواده ایشان بیان کرد: امیدواریم که شخصیت‌ها و متفکران جهان اسلام به تحرک بیشتر در این خصوص برسند. اندیشمندان جهان اسلام باید نسبت به این جنایات اعتراض کنند.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: نقش شیخ زکزاکی در گرایش مردم نیجریه به سمت اسلام و مکتب اهل بیت(ع) غیر قابل انکار و قابل تقدیر است. همچنین فداکاری ایشان و همچنین جنایات و ظلم‌هایی که در حق وی شده در تاریخ اسلام کم سابقه است.

وی شیخ زکزاکی را در حقیقت شهید زنده جهان اسلام دانست و گفت: امیدواریم صدای شخصیت‌ها به گوش رهبران نیجریه برسد و آنها موافقت کنند که شیخ زکزاکی به یکی از کشور اسلامی منتقل و روند درمان او پیگیری شود.

این مرجع تقلید افزود: ایشان علیه حکومت نیجریه قیام و حرکتی نکرده است، گناه او این است که نفوذ مردمی زیادی دارد و مردم ایشان را دوست دارند.

وی در پایان بر لزوم فعالیت جدی تر دستگاه دیپلماسی کشورمان در خصوص اعتراض و پیگیری برای خلاصی یافتن این شخصیت برجسته شیعی در آفریقا از دست ظالمان تاکید کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۴۰۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان