//
کدخبر: ۲۳۳۸۳۰ //

صادرات البرز ۳۲ درصد رشد داشته است

استاندار البرز گفت: جای خرسندی دارد که طی تعامل سازنده دولت و بخش خصوصی، امسال صادرات البرز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 32 درصد افزایش یافته است.

 صادرات البرز ۳۲ درصد رشد داشته است
به گزارش فرتاک نیوز،

عزیزالله شهبازی، استاندار البرز پیش از ظهر امروز در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان که در اتاق بازرگانی برگزار شد، با اشاره به حوادث اواخر آبان ماه امسال، گفت: دشمن همواره به دنبال برنامه ریزی برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی است و این بار نیز اصلاح قیمت بنزین را دستاویز قرار داد.

استاندار البرز با اشاره به آمادگی نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی برای مقابله با برنامه ریزی های دشمنان، ادامه داد: معاندان حوادثی را رقم زدند و قصد داشتند که این روند را تکرار کنند اما مردم آگاه و هوشیار با عدم حمایت و همراهی با ناآرامی ها از بروز اغتشاشات جلوگیری کردند.

وی مطرح کرد: در حوادث آبان ماه، مراکز عمومی که به مردم خدمات ارائه می دادند، آسیب دیدند از این رو به حقوق و امنیت عمومی تعرض شده است. اتاق بازرگانی البرز نیز محلی برای رفت و آمد مردم به ویژه فعالان بخش خصوصی است که در حوادث اخیر متحمل خسارت شد.

استاندار البرز با قدردانی از حضور فعال تولیدکنندگان و تجار استان که همواره پویا و موثر بوده اند، اضافه کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک و بزرگ البرز حتی در شرایط سخت نیز با شور و تعصب چرخ های اقتصاد کشور را به حرکت در می آورند تا حتی یک واحد از تولید کاسته نشود.

شهبازی با اشاره به رشد ۳۲ درصدی صادرات البرز، افزود: این توفیق بزرگی است که در البرز رقم خورده و نشان از پویایی تولید و تجارت دارد که به واسطه آن شاهد رشد مهاجرت نیز هستیم و این امر نیاز به افزایش بیش از پیش بسترهای اشتغال دارد.

وی عنوان کرد: اشتغال، تولید و تجارت یکی از بال های توسعه است و بال دیگر امنیت، تکریم حقوق شهروندی و نشاط اجتماعی است که برای پر گشودن باید هر دو بال با هم به پرواز در آیند بنابراین تدابیر لازم را در این راستا اتخاذ کرده ایم و برنامه محور در حال حرکت هستیم.

استاندار البرز با بیان اینکه برای استقبال از سفر رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه و بهره برداری از این حضورها برای توسعه استان آماده می شویم، مطرح کرد: بر این باور هستیم که باید بستر حمایت و پشتیبانی از تولیدکنندگان و تجار در داخل و خارج از کشور فراهم شود.

شهبازی افزود: طی مکاتبه ای با وزیر امور خارجه علاوه بر طرح اعلام آمادگی برای ایجاد نمایندگی دفتر وزارت خارجه که یکی از اهداف اصلی آن حمایت از تجار است، درخواست ایجاد ارتباطات گسترده تر تجار البرز با عوامل خارجی مرتبط در این حوزه را داشتم.

استاندار البرز ادامه داد: در بحث اف ای تی اف نیز تصمیم گیری در اختیار مجمع تشخیص مصلحت نظام است که امیدواریم به زودی اعلام شود تا این موضوع نیز هر چه سریع تر تعیین تکلیف شود.

وی عنوان کرد: در خصوص نمایشگاه بین المللی البرز نیز هر آنچه که به بنده به عنوان نماینده دولت مربوط بوده صورت گرفته و زمین نیز تحویل داده شده است و هماهنگی های لازم انجام شده از این رو از بخش خصوصی انتظار می رود که هر چه سریع تر از پیشرفت فیزیکی این امکان مهم گزارشی ارائه دهند چراکه روند امور رصد می شود.

استاندار البرز افزود: در خصوص ایجاد پایانه صادراتی نیز بستر لازم مهیا شده و طی جلساتی تخصصی با مدیرعامل و هیات مدیره تمیهدات لازم اندیشیده شد و دولت در البرز وظایف خود را انجام داده بنابراین در انتظار اقدامی از سوی شرکت مربوطه هستیم.

شهبازی با بیان اینکه اغلب مسائلی که در این جلسه مطرح شدند، ملی هستند، گفت: در البرز هیچ گونه مانعی بر سر راه رونق تولید و تجارت وجود ندارد. البرز در بسیاری از عرصه های اقتصادی کشور خوش درخشیده است. این استان کمربند امنیتی کشور و یکی از امن ترین و با ثبات ترین استان ها محسوب می شود.

وی با اشاره به بیانات و منویات امام راحل (ره) و همچنین مقام معظم رهبری در خصوص امیدآفرینی در جامعه، عنوان کرد: بر این اساس ایجاد شک و تردید، منافع عمومی را به خطر می اندازد و یاس و ناامیدی را در جامعه ایجاد می کند. باید کارآمدی نظام را به سمع و نظر مردم برسانیم تا توطئه های دشمنان برای ایجاد ناامیدی و بی اعتمادی به نظام را خنثی کنیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۳۸۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان