//
کدخبر: ۲۳۳۶۵۹ //

تردد در محورهای مهاباد بدون زنجیرچرخ امکان‌پذیر نیست

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: بر اثر بارش برف و کولاک شدید تردد در محورهای مهاباد - بوکان و مهاباد - سردشت بدون زنجیرچرخ امکان‌پذیر نیست.

تردد در محورهای مهاباد بدون زنجیرچرخ امکان‌پذیر نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

محسن خادمی اظهار داشت: هم‌اکنون تردد در گردنه «قره‌بلاغ» در محور مهاباد به سمت بوکان (جاده برهان) در نزدیکی روستای «قره‌بلاغ» تا تقاطع «حاج علی‌کند» به علت کولاک شدید، مه غلیظ و نبود دید کافی بدون زنجیر چرغ ممکن نیست و مسافران و رانندگان در صورت نیاز از مسیر جایگزین مهاباد - میاندوآب - بوکان استفاده کنند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ارتفاع برف در این مسیر به بیش از ۲۰ سانتی‌متر رسیده است که امکان بالا رفتن آن در ساعات آینده وجود دارد.

وی در خصوص محور مهاباد به سمت سردشت نیز افزود: تردد در گردنه «زمزیران» و «جواله‌رشان» در این محور نیز تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است و به رانندگان توصیه می‌شود با توجه به وضعیت آب و هوا از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت نیاز نیز تمام وسایل ایمنی و گرمایشی را در خودرو خود به همراه خود داشته باشند.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد اضافه کرد: هم‌اکنون ارتفاع برف در گردنه «زمزیران» بیش از ۳۰ در گردنه «جواله رشان» ۲۵ سانتی متر گزارش شده است.

وی افزود: با توجه به کاهش دید افقی، برودت و کاهش دما در این گردنه‌ها، رانندگان نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام به مسافرت کنند.

وی از رانندگان خواست قبل از سفر در این فصل از وضعیت جاده‌ها با شماره تلفن‌های ۴۲۲۲۴۵۰۰، ۴۲۲۲۲۳۶۰۰ و ۲-۴۲۲۲۴۵۰۱ آگاهی پیدا کنند.

«خادمی» اظهار داشت: هم‌اکنون علاوه بر راهدارخانه مرکزی، چهار راهداری در روستاهای کیتکه (گردنه جواله‌ره‌شان)، کله‌گاوی ( گردنه زمزیران) و آفان در مسیر مهاباد - سردشت و گردنه قره‌بلاغ (مسیر مهاباد - بوکان) فعال است.

مدیر راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد با اشاره به دپوی یک‌هزار تن نمک و ماسه در راهدارخانه‌های این شهرستان برای طرح زمستانی، گفت: ماشین‌آلات راهداری از جمله ماشین‌های برف‌روب و نمک‌پاش نیز در آستانه فصل سرما در این شهرستان تجهیز، بازسازی و آماده‌سازی شده‌است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۴۰ مامور راهداری در راهدارخانه‌های این شهرستان حضور دارند و ۱۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین نیز در اختیار این واحدها قرار دارد، ضمن آنکه ۱۰ دستگاه نیز به عنوان پشتیبان در راهدارخانه مرکزی نگهداری می‌شود.

سامانه بارشی که از روز گذشته وارد منطقه آذربایجان‌غربی شده است براساس اعلام اداره هواشناسی مهاباد تا بعدازظهر فردا، شنبه فعالیت خود را به صورت افزایش ابر، بارش برف و باران و وزش باد گاهی شدید با بارش‌ برف در مناطق مرتفع و کوهستانی ادامه خواهد داد.

مهاباد دارای بیش از ۸۶۰ کیلومتر راه شامل ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۶۳۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت و شوسه است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۳۶۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان