//
کدخبر: ۲۳۳۲۶۵ //

‍ ‍ گلخانه کوثر کشاورزی استان را متحول می کند/ایجاد ۲۵۰ فرصت شغلی در اسلام آباد غرب

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آبادغرب بهره برداری کامل از مجتمع گلخانه ای کوثر در شهرستان اسلام آباد غرب را باعث تحول کشاورزی و فراهم کردن اشتغالی بزرگ در استان دانست.

‍ ‍ گلخانه کوثر کشاورزی استان را متحول می کند/ایجاد ۲۵۰ فرصت شغلی در اسلام آباد غرب
به گزارش فرتاک نیوز،

 کامران کریمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آبادغرب اظهار داشت: مجتمع گلخانه ای کوثر در حومه جنوبی شهرستان و در زمینی به مساحت ۵۳ هکتار ساخته می شود.

 وی تصریح کرد: بر اساس تعهد نامه ، در این مجتمع باید ۲۳ هکتار گلخانه ساخته شود که تاکنون نیم هکتار آن به بهره برداری رسیده و عملیات تسطیح و آماده سازی نیز در ۱۵ هکتار دیگر به پایان رسیده و در سه هکتار آن نیز کار ستون گذاری در حال انجام است.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آباد غرب ادامه داد: از محل صندوق توسعه ملی ۴۱۵ میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای آن مصوب شده که تاکنون ۶۲ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

 کریمی اظهار کرد: عملیات ساخت این مجتمع ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و باتوجه به اینکه تسهیلات مورد نظر به این طرح پرداخت شده ، باید با شتاب بیشتری کار انجام بگیرد.

 وی گفت: با اجرایی شدن این طرح ۲۵۰ فرصت شغلی جدید در اسلام آبادغرب فراهم خواهد شد.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آباد تورم بر بازار را یکی از مهمترین دلایل پیشرفت پایین این پروژه عنوان کرد

کامران کریمی با بیان اینکه هم اکنون سه واحد گلخانه ای به مساحت ۱۲ هزار متر مربع در این شهرستان فعال است افزود: به طور میانگین سالانه ۲۴۰ تن محصولات گلخانه ای گوجه فرنگی و خیار در این شهرستان برداشت می‌شود.

وی توسعه کشت گلخانه ای را یکی از اولویت های این شهرستان عنوان کرد و گفت: افزایش عملکرد در واحد سطح، کاهش چشمگیر مصرف آب، اشتغالزایی و رونق تولید از جمله مزایای کشت های گلخانه ای است.

 مدیر جهاد کشاورزی اسلام آباد غرب اضافه کرد: کمبود منابع آبی و وقوع خشکسالی در این شهرستان ، بخش کشاورزی را با تهدید مواجه کرده و لازم است همه ما با استفاده از علوم و دانش مختلف روز دنیا در راستای حفظ منابع آب و تولید حداکثری برنامه ریزی نماییم و توسعه گلخانه ها یکی از راهکارهای لازم برای سازش با این بحران است.

شهرستان اسلام آبادغرب دارای ۱۰۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که ۹۰ هزار هکتار آن دیم و مابقی آبی است.

اسلام‌آبادغرب در ۶۰ کیلومتری غرب کرمانشاه ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

photo_2019-12-25_09-09-43

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۳۲۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان