//
کدخبر: ۲۳۲۲۰۷ //
رییس پارک علم‌وفناوری کرمانشاه:

توانمندسازی استارتاپ‌های حوزه ICT در شش استان به ما واگذار شده است

رییس پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه از واگذاری برنامه توانمندسازی استارتاپ‌های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شش استان کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان به این مجموعه خبر داد.


توانمندسازی استارتاپ‌های حوزه ICT در شش استان به ما واگذار شده است
به گزارش فرتاک نیوز،

معصومه خان احمدی در حاشیه برگزاری رویداد استارتاپی در مسیر کارآفرینی که امروز (28 آذر) با حضور علاقمندان و فعالان و کارآفرینان حوزه گیم و انیمیشن برگزار شد، در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه امروز مسیر تولید ثروت در جوامع تغییر کرده، گفت: در گذشته صنعت حرف اول در تولید ثروت در جهان را می زد، اما امروز این شرکت های دانش بنیان و استارت آپ‌ها هستند که به عنوان منابع ثروت در جهان شناخته می‌شوند.

وی افزود: در جهان امروز دانایی به منبع اصلی تولید ثروت تبدیل شده و این شرکت های دانش بنیان و استارت آپ‌ها هستند که از این دانایی در جهت تولید ثروت بهره می‌گیرند.

خان احمدی با اشاره به ورود نسل جوان ایران در حوزه دانش بنیان و فعالیت های استارت‌آپی گفت: این اشتیاق نسل جوان کشور موجب شد تا مسئولین به فکر تکمیل اکوسیستم های فناوری در سطح کشور باشند.

وی افزود: در استان نیز تلاش برای تشکیل این اکوسیستم و حمایت از استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان از سالها پیش شروع شد و در حال حاضر تقریبا اکوسیستم فناوری در استان تکمیل شده است.

خان احمدی تصریح کرد: حمایت از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها در قالب این اکوسیستم چند بعدی است که یک بعد آن مربوط به توانمندسازی شرکت ها در قالب برگزاری کارگاه های آموزشی است.

وی افزود: بعد دیگر حمایت از شرکت ها بحث تامین منابع مالی است و بعد سوم نیز بحث معرفی به بازار و جذب سرمایه گذار است که همه این اقدامات در پارک علم و فناوری در حال انجام است و در کنار پارک مدیران دولتی و نیز دانشگاه ها حضور و همکاری موثری در این زمینه دارند.

خان احمدی در ادامه با بیان اینکه پارک علم و فناوری کرمانشاه در حال حاضر برنامه توانمندسازی استارت آپ های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را در شش استان کشور برعهده دارد، گفت: این برنامه از سوی وزارت ارتباطا ت و فناوری اطلاعات به پارک استان ابلاغ شده و هم اکنون در شش استان کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان پیگیر اجرای آن هستیم.

وی افزود: با تحلیل اکوسیستم فناوری در هر شش استان، در گام نخست برنامه هایی از جمله برگزاری کارگاه های مهارت محور در نظر گرفته شده است.

رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه تصریح کرد: این کارگاه ها با توجه به پتانسیل های فناوری موجود در هراستان برگزار می‌شود و به اینصورت است که در کرمانشاه کارگاه گیم و انیمیشن، در کرستان کارگاه دیجیتال مارکتینگ، در زنجان کارگاه اینترنت اشیا، در اردبیل کارگاه اَپ نویسی و در آذربایجان غربی کارگاه ای سرویس برگزار می‌شود و در آذربایجان شرقی هم به زودی حوزه کارگاه تخصصی مشخص می‌شود.

وی افزود: این کارگاه ها با یک رویداد کارآفرینی مشابه آنچه که امروز در دو استان کرمانشاه و کردستان بصورت همزمان در حال اجراست برگزار می‌شود و افراد شرکت کننده با برنامه های مختلف کارگاه ها در این رویداد آشنا می‌شوند.

خان احمدی خاطرنشان کرد: در پایان این کارگاه‌ها، رویداد ارائه به سرمایه گذار برگزار می‌شود.

رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه تصریح کرد: در برنامه دیگر برای استارت آپ های این شش استان، شرکت های فعال که در سامانه اعلام شده ثبت نام و ارائه طرح کرده بودند، در هفته پژوهش به تهران اعزام شدند و طرح خود را برای سرمایه گذاران ارائه کردند که تاکنون 16 قرارداد مابین استارت آپ ها و سرمایه گذاران منعقد شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۲۲۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان