//
کدخبر: ۲۳۲۱۹۷ //

جایگاه دین و معنویت در منشور حقوق بشر خالی است

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم گفت: یکی از اشکالات اساسی منشور حقوق بشر خالی بودن جایگاه خداوند، دین و ارزش‌های معنوی در آن است.

جایگاه دین و معنویت در منشور حقوق بشر خالی است
به گزارش فرتاک نیوز،

آیت‎الله محمدجواد فاضل لنکرانی عصر امروز در همایش جستارهای پژوهشی با تاکید بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اظهار کرد جامعیت و خاتمیت دو ویژگی دین اسلام است.

وی ادامه داد: وقتی دین می‌خواهد خاتم باشد باید جامع باشد، دینی جامع است که به همه ابعاد بشر برنامه داشته باشد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه اسلام به دنیا و آخرت بشر توجه جامع کرده است، متذکر شد: تمام حکومت‎های شکل گرفته در طول تاریخ با نگاه مادی و دنیوی بوده است و بشر را هم موجودی مادی پنداشتند و بر همین اساس نیز اقدام به نگارش منشور حقوق بشر کردند.

فاضل لنکرانی با بیان اینکه منشور حقوق بشر دارای اشکالات اساسی است، گفت: یکی از اشکالات اساسی منشور حقوق بشر خالی بودن جایگاه خداوند، دین و ارزش‌های معنوی در آن است.

وی تأکید کرد: تنها در دین اسلام جمع بین دنیا و دین وجود دارد و ریشه مردم‎سالاری دینی که یک شعار زنده و پویای انقلاب اسلامی است در «جمع بین دین و دنیا» است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه اگر یک مسؤول در نظام اسلامی نتواند رابطه بین دین و دنیا را از لحاظ اسلام تحلیل کند نمی‌تواند کارگزار نظام اسلامی باشد، یادآور شد: در صورتی که به دنبال کادرسازی و تربیت نیرو برای نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم دستگاه‌های مانند آموزش و پرورش، دانشگاه‎ها و مسؤولان دولتی باید به آیاتی که در خصوص دنیا و آخرت در قرآن کریم آمده نگاه جدیدی داشته باشند.

فاضل لنکرانی اضافه کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اهداف تعیین شده روشن است اما محتوای بیانیه گام دوم باید به صورت جزئی در جامعه بیان شود و تحویل مردم، مسؤولان، مراکز دانشگاهی و دولتی و صدا و سیما شود.

وی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را یکی از نقاط عطف دوران رهبری انقلاب اسلامی برشمرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۲۱۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان