//
کدخبر: ۲۳۲۰ //

حذف دفترچه های درمانی بیمه تامین اجتماعی در آذربایجان غربی

مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان غربی گفت: از اول بهمن ماه دفترچه های درمانی بیمه تامین اجتماعی در استان حذف می شود.

حذف دفترچه های درمانی بیمه تامین اجتماعی در آذربایجان غربی

به گزارش فرتاک نیوز،ابراهیم شیرزاده در حاشیه بازدید از طرح های درمانی خوی با بیان اینکه با هدف دستیابی به اهداف بخش سلامت طرح حذف دفترچه های درمانی تامین اجتماعی در آذربایجان غربی اجرا می شود افزود: علمی نویسی نسخه ها توسط پزشک و تشکیل پرونده پزشکی برای کلیه بیمه شدگان تامین اجتماعی از مزایای این طرح است.

وی ادامه داد: این طرح جزء اولویت های برنامه ای سازمان تامین اجتماعی است که در جهت صدور کارت هوشمند سلامت در کلیه مراکز درمانی تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی اجرای آن آغاز شده است

شیرزاده اضافه کرد: از اول ماه بهمن ماه بصورت رسمی بیمارانی که به مراکز درمانی ملکی سازمان تامین اجتماعی مراجعه می کنند با تشکیل پرونده سلامت بجای استفاده از دفترچه بیمه از نسخه هوشمند که پزشک صادر می کند استفاده خواهند کرد.

مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان غربی کاهش هزینه های صدور دفترچه را از جمله مزایای این طرح اعلام کرد و افزود: سالانه در کشور بیش از ۶۰ میلیارد تومان برای صدور دفترچه های درمانی بیمه تامین اجتماعی هزینه می شود که با اجرای این طرح این هزینه صرفه جویی می شود.

سازمان تامین اجتماعی آذربایجان غربی ۱۰ واحد بیمارستانی، کلینیک و درمانگاه دارد و بیش از یک میلیون ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش خدمات بیمه ای این سازمان هستند.

مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان غربی همچنین گفت : برای تکمیل و بهره برداری از بیمارستان تامین اجتماعی خوی به ۳۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

شیرزاده در جریان بازدید از روند اجرایی بیمارستان تامین اجتماعی خوی با بیان اینکه این بیمارستان اظهارداشت : به علت برودت هوا ساخت این بیمارستان در ماههای اخیر به کندی پیشرفت می رود اما با وجود سرما تاکنون بیش از ۸۰ درصد کارهایی اجرای این بیمارستان به پایان رسیده و فعالیت عمرانی در بخشهای داخلی طرح در حال اجراست.

وی با بیان اینکه این بیمارستان در اوایل سال آینده افتتاح شود ، عنوان کرد : برای اجرای این بیمارستان ۱۸۰میلیارد ریال هزینه می شود.

شیرزاده ظرفیت این بیمارستان را ۳۲ تخت بستری اعلام و اضافه کرد : کلیه تجهیزات این بیمارستان خریداری شده و آماده نصب بعد اتمام طرح است.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی آذربایجان غربی ادامه داد : این بیمارستان یکی از مجهزترین بیمارستانهای تامین اجتماعی استان است که شامل بخشهای ویژه، اطفال ، جراحی و فوریتهای پزشکی است.

شیرزاده اعتبارات هزینه شده برای ساخت این بیمارستان را بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام و گفت : برای تکمیل و بهره برداری ازاین طرح به ۳۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است تا در اوایل سال آینده افتتاح شود.

مدیردرمان تامین اجتماعی آذربایجان غربی اضافه کرد : با بهره برداری ازاین بیمارستان کلیه بیمه شدگان بیمه تامین اجتماعی از خدمات این بیمارستان بهره مند می شوند.

شهرستان خوی بعنوان بلوک درمانی شمال آذربایجان غربی در حال حاضر دو بیمارستان با قدمت بیش از ۹۰ سال دارد که بابهره برداری از این بیمارستان بخشی از مشکل کمبود فضاهای درمانی مرتفع می شود.

 

 

منبع: برنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۲۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان