//
کدخبر: ۲۳۰۱۹۶ //
با حضور معاونت امور بانوان و خانواده رئیس جمهور؛

سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده خوزستان رونمایی شد

سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده خوزستان به عنوان هجدهمین استان با حضور معصومه ابتکار معاون امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری رونمایی شد.


سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده خوزستان رونمایی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

فرانک موسوی مدیرکل بانوان استانداری خوزستان عصر امروز در مراسم رونمایی از سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده خوزستان اظهار کرد: سی و یک دستگاه اجرایی در استان خوزستان هیچ انتصابی در رده مدیریتی برای بانوان انجام نداده اند که از آن جمله می‌توان به صنعت و معدن، بنیاد شهید، امور عشایر، آب و فاضلاب خوزستان، امور اقتصادی و دارایی، علم و فناوری، فرودگاه خوزستان و کمیته امداد اشاره کرد.

وی افزود: در این میان پژوهشکده آبزی پروری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انتصاب بانوان در رده مدیریتی را تا بالای ۳۰ درصد محقق کردند.

مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان گفت: تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده خوزستان بیش از یک سال زمان برد و برای انجام یک کار تخصصی با تمامی ذینفعان در حوزه زنان مشورت شد.

وی بیان کرد: این سند در نهایت در کارگروه اجتماعی استانداری خوزستان مطرح و برای حوزه اقتصاد، آموزش و سایر بخش ها کارهای قابل استنادی در آن انجام شده است.

موسوی بیان کرد: در این سند برای ارتقای مشارکت اقتصادی زنان در خوزستان، کاهش نرخ بیکاری زنان تحصیلکرده این استان، افزایش سهم زنان در دسترسی به تسهیلات اشتغال زایی و همچنین راه اندازی سامانه اطلاعات زنان به منظور ایجاد ارتباط بین عرضه نیروی کار و تقاضای نیروی کار برنامه ریزی شده است.

وی بیان کرد: برنامه ریزی برای ارائه تسهیلات و مشاوره‌های مالی به زنان، کسب اطلاع از استعدادها و ظرفیت‌ها، انتخاب مشاور و مجری طرح از زنان تحصیل کرده استان و همچنین انعقاد تفاهمنامه بین دانشگاه و برخی نهادهای صنعتی و کشاورزی در خصوص هدایت پایان نامه های تحصیلی به سمت بررسی و رفع مشکلات و چالش‌های این دو حوزه به منظور افزایش اشتغال‌زایی بانوان نیز در دستور کار قرار دارد.

وی در پایان تصریح کرد: ساخت انیمیشن هایی با محوریت مهارتهای زندگی در استان نیز در سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده خوزستان دیده شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۰۱۹۶ //
ارسال نظر
 
  • امراله مهماندوست

    دو نوع زمین خوار در کشور ایران وجود دارد ۱- یکی شخص یا اشخاصی که نتواند یا نتوانند به موقع و به اندازه رشوه خود را به کارکنان (الف – اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان … ب – اداره اجازه برداشت آب از زیر زمین در شهرستان … پ – اداره واگذاری زمین برای توسعه کشاورزی در شهرستان … ت – اداره ثبت اسناد املاک در شهرستان … بپردازد یا بپردازند ۲- یکی شخص یا اشخاصی که نتواند یا نتوانند به موقع و به اندازه رشوه خود را به الف – اداره شهرسازی شهرستان … ب – اداره روستا سازی شهرستان … پ – اداره ثبت اسناد املاک شهرستان …بپردازد یا بپردازند این شخص یا اشخاص از طرف مراجع مربوطه به عنوان زمین خوار به اداره دادگستری شهرستان … معرفی می شوند تا درس عبرتی شوند برای ملت بزرگ ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان