//
کدخبر: ۲۳۰۱۲۴ //

فردا وزیر نیرو با دست پر به کرمانشاه می آید

۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد تومان در کرمانشاه کلنگ زنی یا افتتاح می شود

فردا وزیر نیرو با دست پر به کرمانشاه می آید
به گزارش فرتاک نیوز،

پویش پربرکت "هرهفته الف. ب. ایران" در هفته هشتم کرمانشاه را بهره مند می کند و این بار، وزیر نیرو برای افتتاح و کلنگ زنی ۶ پروژه شاخص با صرف اعتباری بالغ بر ۱۴۰۰ میلیاردتومان در کرمانشاه حضور می یابد.

علیرضا تخت شاهی رئیس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان کرمانشاه در این باره گفت: با حضور وزیر نیرو در کرمانشاه، ۶ پروژه صنعت آب و برق با اعتباری بالغ بر ۱۴۶۰ میلیارد تومان کلنگ زنی یا افتتاح می شود.

 علیرضا تخت شاهی افزود: در جریان سفر وزیر نیرو به استان کرمانشاه پروژه آبرسانی به ۵۵ روستا در سطح استان با اعتباری بالغ بر ۱۳۱ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال به بهره برداری می رسد که این پروژه بالغ بر ۳ هزار و ۳۰۰ خانوار روستایی با جمعیتی بیش از ۱۱ هزار و ۷۰۵ نفر را از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند خواهد ساخت.

وی افتتاح پروژه خنک کاری و ارتقای توان نیروگاه اسلام آبادغرب، را با اعتباری در حدود ۱۱۰ میلیارد از دیگر پروژه هایی ذکر کرد که در سفر وزیر نیرو به استان کرمانشاه به بهره برداری خواهد رسید و گفت: این پروژه توان افزایش ۱۷.۵ درصد مگاوات انرژی در پیک را دارد.

رئیس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان کرمانشاه افتتاح واحد ۲ بخش گازی نیروگاه دالاهو با ظرفیت اسمی ۳۱۰ مگاوات و با صرف اعتباری در حدود ۳۰۰ میلیون یورو، و ارتقای توان نیروگاه زاگرس را از دیگر پروژه هایی اعلام کرد که توسط وزیر نیرو در هشتمین هفته پویش "هرهفته الف. ب. ایران" افتتاح و یا کلنگ زنی خواهد شد.

وی افزود: همچنین  در  جریان   سفر وزیر نیرو به استان کرمانشاه تصفیه‌خانه های  فاضلاب شهرهای سنقر و صحنه نیز کلنگ زنی خواهد شد.

به گفته تخت شاهی فاز اول پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سنقر با ظرفیت ۷۴۰۰ مترمکعب در شبانه روز، ۴۶ هزار نفر را تحت پوشش خواهد برد و اعتبار مورد نیاز برای اجرای فاز اول این پروژه بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان می باشد.

رئیس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان کرمانشاه ادامه داد: پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر صحنه نیز در فاز اول با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد  تومان و ظرفیت ۶۴۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز، ۴۰ هزار نفر جمعیت این شهر را تحت پوشش قرار  می‌دهد و همانند پروژه تصفیه خانه فاضلاب سنقر و تمامی پروژه های تصفیه فاضلاب مزیت‌هایی  از قبیل افزایش سطح بهداشت  و رفاه عمومی منطقه را به همراه خواهدداشت.

گفتنی است وزیر نیرو قرار است صبح روز سه شنبه ۱۹ آذرماه به اتفاق دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در هفته نهم و در ادامه پویش هرهفته الف. ب. ایران، به منظور افتتاح و کلنگ زنی ۶ پروژه به کرمانشاه سفر کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۰۱۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان