//
کدخبر: ۲۲۸۹۱۰ //

سامانه بارشی جدید برف و باران در راه است

سازمان هواشناسی با اشاره به کاهش ۱۰ درجه‌ای دما طی روزهای پنجشنبه و جمعه در شمال کشور، اعلام کرد:سامانه بارشی جدید باعث بارش سنگین برف، باران و تگرگ در نیمه غربی و جنوب و جنوب غرب می‌شود.

سامانه بارشی جدید برف و باران در راه است
به گزارش فرتاک نیوز،

بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی با ادامه فعالیت سامانه بارشی امروز در سواحل دریای خزر،‌دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی، دامنه‌های مرکزی و شمالی زاگرس و مناطقی از مرکز کشور بارش باران و در ارتفاعات این مناطق بارش برف پیش بینی می‌شود.

همچنین در برخی مناطق جنوب و جنوب غرب کشور نیز رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد و در مناطق مستعد تگرگ پیش بینی می‌شود. از اواخر وقت امروز و طی روز چهارشنبه در برخی مناطق واقع در شرق و شمالشرق کشور نیز بارش پراکنده باران و برف روی می‌دهد.

 سازمان هواشناسی اعلام کرده سامانه بارشی بعدازظهر فردا به تدریج از مرزهای شرقی کشور خارج می شود. فردا همچنین با شمالی شدن جریان‌ها روی دریای خزر و ورود سامانه بارشی جدید،‌ بارش باران در سواحل غربی دریای خزر شروع می شود.

پنجشنبه ضمن تشدید بارش،‌گستره آن سواحل مرکزی و شرقی دریای خزر، مناطقی از شمالغرب،‌غرب و شمالشرق را فرا می‌گیرد.

ادامه فعالیت سامانه بارشی به شکل باران و برف در روز جمعه، روی استان‌های واقع در نیمه غربی کشور خواهد بود. شنبه آینده بارش در نیمه غربی کشور شدت یافته و به ویژه سامانه بارشی موجب بارش سنگین باران و برف در دامنه‌های مرکزی و شمالی زاگرس و رگبار و رعد و برق شدید و در مناطق مستعد تگرگ در جنوب و جنوب غرب می‌شود. در این روز رگبار و رعد و برق پراکنده در سواحل دریای عمان نیز دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی اعلام کرد دمای هوا روز چهارشنبه در سواحل دریای خزر بین 4 تا 6 افزایش یافته و روزهای پنجشنبه و جمعه بین 5 تا 10 درجه کاهش می‌یابد. همچنین از بعدازظهر چهارشنبه تا روز جمعه دریای خزر، روزهای جمعه و شنبه شمال و مرکز خلیج‌فارس و روز شنبه دریای عمان و تنگه هرمز مواج پیش بینی می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۸۹۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان