//
کدخبر: ۲۲۸۷۷۵ //

آسفالت! مهم‌ترین دغدغه ثبت نام کننده روز دوم انتخابات

روز دوم هم مانند روز اول اقشار مختلف احساس مسؤولیت در مشارکت سیاسی کرده بودند و برای ورود به ماراتن انتخابات یازدهم پا به فرمانداری مشهد گذاشته بودند، بانوان، جوانان و نماینده سابق مجلس از جمله افرادی بودند که امروز موفق به ثبت نام شدند.

آسفالت! مهم‌ترین دغدغه ثبت نام کننده روز دوم انتخابات
به گزارش فرتاک نیوز،

ثبت نام کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دومین روز خود را گذراند.

روز دوم نیز مانند روز اول اقشار مختلف احساس مسؤولیت در مشارکت سیاسی کرده بودند و برای ورود به ماراتن انتخابات یازدهم پا به فرمانداری مشهد گذاشته بودند، بانوان، جوانان و نماینده سابق مجلس از جمله افرادی بودند که امروز موفق به ثبت نام شدند.

هرچه از زمان شروع ثبت نام‌های روز دوم می‌گذشت بر جمعیت ثبت نام کننده‌ها افزوده می‌شد، فردی که از صبح برای ثبت نام وارد شده بود و در پایان نیز نتوانست ثبت نام کند، در گوشه‌ای نشسته بود و گله‌هایی را بر لب جاری می‌کرد.

به سراغش رفتم تا ببینم بالاخره موفق به ثبت نام شده یا خیر؟ بلافاصله برگه تاییدیه آزمون جامع دکترای خود را نشان داد و گفت: خیر، نتوانستم ثبت نام کنم، علت را اینگونه شروع می‌کند که من در دوره قبل با کپی مدرک کارشناسی ارشد ثبت نام کردم.

وی می‌افزاید: این دوره اصل مدرک را هم می‌خواهند اما من در کارشناسی ارشد دانشجوی تبریز بودم، نمی‌توانم اصل مدرک را ارائه دهم به همین جهت نمی‌توانم در این دوره ثبت نام کنم، نمی‌دانم این قانون را چرا وضع کرده‌اند؟

آزموده را آزمودن خطاست

دقایقی بعد افراد دیگری از سالن ثبت نام خارج شدند که هر کدام دلیلی را برای ورود به ثبت نام انتخابات مطرح می‌کردند، حسین سازه حسن فردی بود که به سراغش رفتم از دغدغه‌ها و برنامه‌های انتخاباتی خود شروع کرد و گفت: مشهد مشکلات حاشیه‌ای بسیاری دارد که با عوارض نمی‌تواند هزینه خود را درآورد، اعتبار دولتی باید جذب مشهد شود تا جایگاه مشهد را ارتقاء دهیم.

این متقاضی ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌افزاید: به مردم می‌گویم آزموده را آزمودن خطاست، دوستانی که در گذشته بوده‌اند، خود را نشان داده‌اند، خواهشم از مردم این است که به جوانان و نسل بعدی انتخابات اعتماد کنند و تخصص را بر گروه و حزب ترجیح دهند.

وی در خصوص هزینه‌های تبلیغاتی خود خاطرنشان می‌کند: ما بر خداوند توکل کرده‌ایم و برای حضور در انتخابات شروع به‌کار کرده‌ایم، اکنون دیگر شرایط مانند دوره‌های گذشته نیست، فضای مجازی کمترین هزینه را برای ارائه خود شخص می‌طلبد و نیازی به پهن کردن سفره‌های رنگین، لابی‌های غیرمجاز نداریم، اگر بتوانم در فضای مجازی خود را معرفی کنم، هزینه‌ای ندارم و کمترین وابستگی را به گروه‌های قدرت در ادامه کار دارم.

سازه حسن ادامه داد: با توجه به تخصص قانون دانی که دارم، احساس تکلیف کرده‌ام، چرا که مشکلات ما فقر قانون نیست، بلکه عدم اجرای صحیح قانون است، امیدوارم در مجلس آینده کشور را از این بلاتکلیفی قانونی و عدم شفافیت نجات دهیم.

وی در خصوص روند ثبت نام‌ها اظهار کرد: تعجب می‌کنم زمانی که سمت دولت الکترونیک حرکت می‌کنیم، چرا این حجم از وقت داوطلبان گرفته می‌شود؟ چرا همچنان بروکراسی اداری و کاغذ بازی پا برجاست؟ نیاز است این موارد اصلاح شود تا روند ثبت نام‌ها سریع‌تر شود و هزینه‌های انتخابات که بر دوش مردم است، کمتر شود.

مستقل نیستم؛ هر تصمیمی که احزاب اصلاح‌طلب بگیرند پیروی می‌کنم

ابتدا منش اصلاح طلبانه خود را بیان می‌کند و سپس به معرفی خود می‌پردازد، ابوالقاسم عابدین‌پور نماینده مجلس ششم از حوزه تربت حیدریه است که برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس آمادگی خود را از حوزه انتخابیه مشهد و کلات اعلام کرده است.

این نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی یادآور شد: دموکراسی هزینه‌های خود را دارد و انتخابات کمترین راه و بهترین راه احقاق حق مردم در حاکمیت است، تفکر ما اصلاح‌طلبان بر این است برای موفقیت در اهداف کلان حاکمیت و برای رسیدن مردم به خواسته‌های خود باید در انتخابات حاضر باشند.

نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی رویه مجلس ششم را شفافیت دانست و اظهار کرد: شفافیت یکی از لوازم حکمرانی خوب است و بزرگترین مشکل حاکمیت ما عدم شفافیت در مسائل مختلف است، اگر مردم نسبت به کارگزاران خود از نظر شفافیت مشکلی نداشته باشند، بسیاری از اتفاق‌ها از بین می‌رود.

عابدین‌پور بیان کرد: ما وظیفه‌ای برای حضور داریم، نمی‌توانیم از طرف مردم اطمینانی داشته باشیم که در انتخابات حاضر شوند یا ما را انتخاب کنند، وظیفه‌ای که احساس می‌کنیم در مسئله‌های سیاسی و اجتماعی انجام دهیم این است که در انتخابات حضور داشته باشیم.

وی در خصوص تغییر حوزه انتخابیه خود، تصریح کرد: نزدیک به 15 سال است در مشهد ساکن هستم، شرایط و اتفاقات را احساس و درک می‌کنم، تجربیاتی دارم که احساس می‌کنم اینجا مثمر ثمرتر هستم.

این نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انتخابات دو وجه دارد یکی در سابقه تاریخی و اجتماعی مردم ایران است که معمولا فردی با منابع مالی نامشخص حضور پیدا می‌کرد و فقط پاسخگوی همان افراد بود، من به‌عنوان فرهنگی منابع مالی بسیار محدودی دارم، باید به پشتوانه اجتماعی خود تکیه کنم و اگر انتخابات را از دیدگاه رأی مردم در نظر بگیریم، هزینه اصلی را مردم پرداخت می‌کنند.

عابدین‌پور عنوان کرد: جامعه به رشد و بلوغی رسیده که دیگر برای مسائل رقت‌انگیز انگیزه انتخاباتی خود را تأمین نمی‌کند، مردم بیشتر صداقت، پاک‌دستی و شفافیت می‌خواهند و مسلما اگر خلاف هر کدام را ثابت کنند، بقیه حرف‌های من نیز خلاف است، ضمن اینکه در مجلس ششم جزو معدود نمایندگانی بودم که بدون هزینه انتخاباتی وارد مجلس شدم.

وی افزود: در مجلس ششم کمیسیون حقوقی و قضایی بودم با توجه به چهار سالی که برای من یک دنیا ارزش تجربی داشت، اگر شرایط به گونه‌ای رقم بخورد در کمیسیون حقوقی و قضایی خواهم بود.

این کاندیدای اصلاح‌طلب عنوان کرد: با توجه به اینکه اصلاح‌طلبان راه کارهایی را صلاح دانسته‌اند، ما باید تعهدی را بدهیم که به‌عنوان نیروی حزبی وارد می‌شویم، هر تصمیمی که اصلاح‌طلبان بگیرند، پیروی می‌کنیم.

نمی‌دانم مشهد چند نماینده دارد!

جوان 25 ساله‌ای که خود را کارشناس ارشد علوم ورزشی معرفی کرد، برای مصاحبه به‌سمت ما آمد از او در خصوص انگیزه ورود به انتخابات پرسیدم که در جواب گفت: چون دوره قبل در شورای شهر کاندید شده بودم، این دوره هم برای مجلس به پیشنهاد دوستان نزدیک آمدم.

وی ادامه داد: شفافیت اگر در کار همه مسؤولان وجود داشته باشد، معجزه می‌کند، مانند الآن نیست که من به هر تعداد نماینده‌ای که داریم و نمی‌دانم چند تا هستند فقط به یک یا دو نماینده اعتماد دارم.

این متقاضی ثبت نام در انتخابات دوره یازدهم مجلس اظهار کرد: اگر قرار باشد همیشه فردی تکراری انتخابات کنیم، چه اتفاقی می‌افتد؟ در صورتی که زمان جنگ جوانان بودند که کار را انجام دادند، اما الان وقتی بعضی طرح‌ها را در حاشیه شهر می‌بینم، اتفاقات نامتعارفی را می‌بینم که اگر بتوانیم قانونی را طراحی کنیم، باقیات الصالحات است.

وی مهم‌ترین مشکل شهر را سیستم آسفالت دانست و گفت: من مخالف سرعت‌گیرها هستم، در استرالیا کمپین نه به سرعت‌گیر به‌وجود آمده، مشکل دیگر مشهد آلودگی هوا است که باید راهکارهایی ایجاد شود تا این مشکلات کمتر شود.

این متقاضی ثبت نام در انتخابات دوره یازدهم مجلس در خصوص منابع مالی خود نیز خاطرنشان کرد: من با شرکت خودم در انتخابات مجلس آمده‌ام تا اطلاعات شخصی کسب کنم، برای مثال تعداد نماینده‌ها را نمی‌دانم، هزینه‌های انتخاباتی خود را از طریق دوستان نزدیک تأمین می‌کنم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۸۷۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان