//
کدخبر: ۲۲۸۷۶۷ //

استاندار تهران: آلودگی هوا باید به صورت ریشه‌ای حل شود

استاندار تهران گفت: برای سلامتی افرادی که در این استان با توپوگرافی و جغرافیای خاص زندگی می‌کنند و آلودگی هوا سلامت آنها را به خطر می‌اندازد باید با استفاده از علم ، تکنولوژی روز و استفاده از توان دستگاه‌های ذی ربط به صورت ریشه‌ای با آلودگی مقابله کنیم.

استاندار تهران: آلودگی هوا باید به صورت ریشه‌ای حل شود
به گزارش فرتاک نیوز،

انوشیروان محسنی بندپی عصر دوشنبه حاشیه در سومین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال به دلیل افزایش آلاینده‌های جوی بخصوص آلاینده اوزن تعداد روزهای ناسالم هوا نسبت به سال‌های قبل افزایش یافته و سال سختی را تاکنون پشت سر گذاشته‌ایم.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون شرایط جوی دو روز در شرایط ناسالم و ۲۵ روز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

وی ادامه داد: برای مقابله با آلودگی هوا و عوامل زیست محیطی علاوه بر افزایش سرانه فضای سبز باید از ایده و راهکارهای دانشگاه‌ها و معاونت‌های پژوهشی استفاده کنیم.

استاندار تهران گفت: برای کاهش آلودگی هوا، افزایش سرانه فضای سبز  و مقابله با ریزگردها، ۱۴ آذرماه جاری ۳۰۰ هکتار درخت در استان تهران کاشته می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشترین میزان آلودگی هوای تهران مربوط به موتورسیکلت‌های کاربراتوری است و این افراد با استفاده از این وسیله امرار معاش می‌کنند، پلیس راکبان موتورسوار را ساماندهی و مشوق‌هایی برای آنها در نظر بگیرد.

محسنی‌بندپی گفت: رابطه معناداری بین آلودگی هوا و بیماری‌هایی نظیر سرطان، اتیسم و مشکلات ریوی وجود دارد که باید در همین خصوص جلسه‌ای با حضور شورای امنیت سلامت، سایر دستگاه‌های ذی ربط و کارخانه‌های معدنی و صنعتی هر چه سریع‌تر برگزار شود.

وی با بیان اینکه روزانه هفت هزار تن زباله به جز زباله‌های بیمارستانی در تهران جمع آوری می‌شود، خاطرنشان کرد: باید راهکارهای علمی و کاربردی برای دفع زباله ها ارائه شود تا مجلس بتواند به لحاظ اعتباری در این زمینه کمک کند.

استاندا تهران اضافه کرد: برخی مسئولان معتقدند تمامی زباله‌ها باید به صورت اصولی دفع شود اما مسئولان مراکز بهداشت و درمان معتقدند سوزاندن زباله‌های بیمارستانی باعث ایجاد گازهای سمی خطرناک سرطان‌زا می شود و باید آنها در بیمارستان‌ها به صورت اصولی بی خطر شوند. 

محسنی بندپی در خصوص دوربین‌های راهنمایی و رانندگی موجود در سطح شهر تهران نیز گفت: ۳۳ دوربین در برخی از نقاط سطح شهر جانمایی شده که ۲۱ دوربین بعد از آزمایش های مختلف توانسته اند مجوزهای استاندارد پلیس را کسب کنند و ۱۲ دوربین فاقد استاندارد است.

کانون ریزگردها در استان تهران ۱۰۵ هزار هکتار بیابان است

همچنین معاون سیاسی استاندار تهران نیز در این نشست گفت: کانون ریزگردها در استان تهران ۱۰۵ هزار هکتار بیابان است که فقط در ۲۲ هزار هکتار آن اقداماتی نظیر کاشت درخت و بیابان زدایی انجام شده و برای ۷۵ هزار هکتار بیابان دیگر باید برنامه‌ریزی شود.

محمدتقی‌زاده با بیان اینکه در راستای مهار کانون ریزگردها می‌توان از ظرفیت دهیاری‌ها تحت عنوان بوستان روستایی استفاده کرد از این رو فرمانداری ها در مناطقی که کانون ریزگرد وجود دارد، توسعه بوستان های روستایی را در دستورکار قرار دهند، افزود: در راستای بیابان‌زدایی در استان شیوه‌های مختلف و برنامه‌های مشارکتی باید شناسایی واین مشکل حل شود.

معاون سیاسی استاندار تهران تصریح کرد: در کاشت، نگهداشت و مراقبت فضای سبز از ظرفیت سازمان های مردم نهاد استفاده شود.

تقی‌زاده گفت: با اعلام محدودیت تردد کامیون‌ها در چند روز اخیر، پلیس اقدام های قابل تقدیری انجام داده است.

تبدیل ۴۰۰ هزار موتور کاربراتوری به انژکتوری 

رئیس پلیس راهور ایتان تهران نیز در این جلسه با بیان اینکه ۴۰۰ هزار موتور کاربراتوری در تهران باید به انژکتوری تبدیل شود، گفت: برای دستیابی به این هدف باید ماهانه ۳۰۰ دستگاه موتور سیکلت کاربراتوری، انژکتوری شود.

سردار محمدرضا مهماندار با بیان اینکه خودروها و موتورهای کاربراتی ۷۰ تا ۸۰ درصد در آلودگی هوا نقش دارد و غلظت آلایندگی هوا در مناطق جنوبی بیشتر است، افزود: دو میلیون و ۹۰۰ هزار پیامک در ۹ ماهه گذشته برای خودروهای فاقد معاینه فنی ارسال شده است.

وی تصریح کرد: ممنوعیت تردد همچنان برای کامیون‌ها وجود دارد اما هزار معبر در تهران وجود دارد و آنها با دور زدن قانون از آن معابر تردد می کنند، جریمه برای کامیون ها بازدارنده نیست یا باید میزان جریمه افزایش یابد یا امکان توقف کامیون‌ها به پلیس داده شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۸۷۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان