//
کدخبر: ۲۲۷۹۲۵ //
معاونت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت استان کرمانشاه:

بیش از یکصد و ۱۵ هزار مورد بازرسی در ۸ ماهه سال ۹۸

معاونت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت استان کرمانشاه از یکصد و ۱۵ هزار و ۵۶ مورد بازرسی در ۸ ماهه سال ۹۸ خبر داد.

بیش از یکصد و ۱۵ هزار مورد بازرسی در ۸ ماهه سال ۹۸
به گزارش فرتاک نیوز،

مسعود بیگلری؛ معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گزارش بازرسی‌های انجام‌شده و تعداد پرونده‌های متشکله به‌صورت مقایسه‌ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته، را اعلام کرد و اظهار داشت: بازرسان تلاش‌گر سازمان صمت استان کرمانشاه، بر اساس وظایف محوله و در اجرای طرح تشدید بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی تولیدی و توزیعی، ضمن انجام بازرسی‌های مستمر و کیفی بر بازار، متخلفان اقتصادی را نیز شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی کرده‌اند.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صمت استان؛ افزود: کارشناسان و بازرسان ما طی هشت‌ماهه سال 98 تعداد ۵هزار و ۲۵  گزارش و شکایت مردمی ارسالی به ستاد خبری را موردبررسی و اقدام قرار دادند که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۷ که ۲ هزارو ۶۹۰ مورد بوده ۸۷ درصد تغییر مثبت داشته است.

وی خاطرنشان کرد :در ۸ ماهه سال ۹۸ یکصد و ۱۵ هزار و ۵۶ مورد بازرسی انجام‌شده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۸۹ هزار و ۱۷۰ مورد بوده است ۲۹ درصد افزایش یافته که نشان از تلاش مضاعف بازرسان این سازمان دارد.

بیگلری در ادامه گفت:  همچنین بازرسان در مدت ۸ ماه ۶۷۵۵ پرونده تخلف برای متخلفان بازار تشکیل داده‌اند و در این مدت کلاً موفق به کشف ۸۰۷۱ مورد تخلف شده‌اند.

وی در خصوص برگزاری گشت‌های مشترک که تأثیر بسزایی در کنترل بازار و ناامن سازی فضا برای متخلفان دارد نیز گفت: ما در ۸ ماهه سال ۹۷، ۱۵۱۲  مورد گشت مشترک بازرسی برگزار کرده‌ایم که این تعداد در ۸ ماهه سال ۹۸ به ۲۲۸۲ مورد رسیده و بدین ترتیب از این نظر هم با افزایش ۵۱ درصدی مواجه بوده‌ایم.

مسعود بیگلری در ادامه افزود: در بحث مبارزه با قاچاق کالا هم فعالیت‌های موفقی انجام داده‌ایم، به‌نحوی‌که در ۸ ماهه سال ۹۸ موفق به تشکیل پرونده برای تعداد ۲۲۳ نفر شده‌ایم که در بازار اقدام به قاچاق کالا کرده‌اند، وی تعداد پرونده‌های متشکله برای قاچاق در مدت مشابه سال ۹۷ را ۹۳ مورد اعلام کرد که در این مورد ۱۴۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بیگلری تأکید کرد که مجموعه معاونت بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کننده سازمان صمت استان کرمانشاه، به حول قوه الهی و به تأسی از فرمایش مقام معظم رهبری، شبانه‌روز در کمین متخلفان و سو استفاده‌کنندگان بازار هستند و بدون تردید با هرگونه تخلف و اجحاف در حق مردم، مقابله اصولی و قانونی می‌کنند.

وی در پایان از مردم شریف و نجیب استان خواست هنگام خرید در بازار ضمن بررسی همه موارد ضروری مانند برچسب قیمت کالا، تاریخ تولید و انقضاء، کیفیت محصول و موارد دیگر در صورت مشاهده هرگونه تخلف مانند احتکار کالا، گران‌فروشی، کم‌فروشی و تقلب، عدم رعایت موارد بهداشتی و غیره، مراتب را سریعاً با شماره تلفن ۱۲۴ و یا به اکیپ‌های بازرسی حاضر در بازار اطلاع دهند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۷۹۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان