//
کدخبر: ۲۲۷۸۴۷ //

رئیس دیوان عالی کشور: صدور یک حکم ناحق هم در دستگاه قضایی زیاد است

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه صدور یک حکم ناحق در دستگاه قضایی زیاد است؛ گفت: برای همین دستگاه قضا با فساد به سختی مبارزه می‌کند و این سختگیری بی‌رحمانه است و هیچ ملاحظه‌ای وجود ندارد، چون باید مردم به این دستگاه اعتماد داشته باشند.

رئیس دیوان عالی کشور: صدور یک حکم ناحق هم در دستگاه قضایی زیاد است
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد مرتضوی‌مقدم شامگاه چهارشنبه در گردهمایی حقوقدانان بسیجی استان کرمان که در آستانه سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در تالار حافظ دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان برگزار شد اظهار داشت: در سال‌های 73 تا 79 در کرمان بودم و خاطرات خوبی دارم.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به اینکه بنیانگذار بسیج امام خمینی(ره) بود که با چشم تیزبین خود فرمان تشکیل این نهاد را صادر کردند افزود: گویی امام(ره) چهل سال آینده انقلاب را دیده بودند.

وی با بیان اینکه بسیج یک شجره طیبه است که در تمام شئون کشور نقش دارد گفت: امروز تمام مردم ایران حضور بسیج در تمام صحنه‌های مختلف را احساس می‌کنند و قطعا نتایج خوب آن را درنظر دارند.

مرتضوی‌مقدم با اشاره به اینکه امام(ره) فرمود من خودم یک بسیجی هستم و ارزش بسیج بسیار زیاد است افزود: تلاش باید همراه با مقاومت باشد که بسیج این ویژگی را دارد.

وی با بیان اینکه شجاعت، جسارت و مقاومت سه شاخصه بزرگ بسیج است که کشور به آن نیاز دارد گفت: نترسیدن از دشمن از ویژگی‌های بسیج است و بسیجی از به میدان رفتن و مقابله با دشمن تزلزل  و باکی ندارد که با چه کسی مقابله می‌کند.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به اینکه بسیجی با کسی که در نظام جمهوری اسلامی اخلال کند مقابله کرده و ملاحظه کار نیست افزود: تفکر بسیجی بوده که باعث شده کشور روی پای خود بایستد.

وی با بیان اینکه دشمن هنوز جمهوری اسلامی را نشناخته است گفت: خط مبارزه جمهوری اسلامی ایران با استکبار جهانی بوده و هست، بنابراین  هیچ زمانی این مبارزه تعطیل نخواهد شد.

مرتضوی‌مقدم با اشاره به اینکه هر زمانی ظلم تعطیل شود امکان صلح وجود دارد تصریح کرد: تا زمانی که استکبار به زورگویی و ظلم خود ادامه بدهد مبارزه وجود دارد.

وی با بیان اینکه حضور پرشور و تلاش بسیج در ادارات کشور ضروری است گفت: نارضایتی‌های زیادی در بخش‌هایی از ادارات دولتی کشور وجود دارد که این نارضایتی‌ها از کم‌کاری‌ها و تخلفات است.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به اینکه بسیج می‌تواند جبران‌کننده نارضایتی از ادارات باشد افزود: ناراضی زیادی از دستگاه‌های دولتی در کشور وجود دارد چرا که بعضا مدیران  ناشایست در سمت‌های دولتی داریم.

وی با بیان اینکه اگر این مدیران نبودند مشکلات بر جامعه ایجاد نمی‌شد گفت: مردم برای خودشان خط قرمز ایجاد کردند که حفظ نظام است، اما در برخی موارد ما مسئولان خط قرمز برای خودمان نداریم.

مرتضوی‌مقدم با اشاره به اینکه مردم وقتی احساس می‌کنند نظام دچار مشکل شده با توجه به تمام تنگناهای اقتصادی به میدان می‌آیند چون نظام را خط قرمز خود می‌دانند بیان کرد: اگر مسئولان حفظ نظام را می‌خواهند و نظام خط قرمز آنهاست به داد مردم برسند و از تفرقه دوری کنند.

وی با بیان اینکه مردم ما بصیرتشان از بعضی از مسئولان بیشتر است و بصیرت به سواد دانشگاهی و حوزوی نیست گفت: خیلی‌ها چند مدرک دکترا دارند، اما در خط فتنه هستند که این نشان دهنده بی‌بصریتی آنهاست.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به اینکه علم و دانش باید به انسان نورانیت و بصیرت بدهد و او را آگاه کند افزود: نیروهای پرتلاش بسیج باید وارد میدان شوند اما متاسفانه می‌بینیم کارشکنی‌هایی برای ورود بسیج و نیروهای کاری صورت می‌گیرد که باید این موارد برطرف شود.

وی با بیان اینکه ما روزهای سخت و بدترین شرایط را آنگونه که خودشان می‌گویند گذرانده‌ایم تصریح کرد: این بصیرت مردم بوده که دشمن را زمین‌گیر کرده است و هر کسی که شور و شعور داشته و برای حفظ نظام مبارزه می‌کند بسیجی است.

مرتضوی‌مقدم بسیج یک ماموریت جدید برای خود ترسیم کرده و آن دخالت در امور حقوقی است گفت: حمایت از مظلومی در هر قشری می‌تواند باشد و فرد و زمان نمی‌شناسد و یک قاضی نباید حب و بغض را در آرای خود دخالت بدهد و هدفش احقاق حق مظلوم باشد.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به اینکه در خدمت مردم بودن برای انسان عزت می‌آورد و هر کجا که در خدمت مردم بودیم ثمره آن را دیدیم گفت: استاد بسیجی سعی می‌کند نیروی فعال و کاری بسازد و فکرها را در مسیر حق قرار بدهد.

وی با بیان اینکه از قدرتتان در جهت احقاق حق استفاده کنید و مظلوم را به حق خود برسانید که وظیفه یک قاضی است افزود: صدور یک حکم عادلانه برای کل جامعه مشکل ایجاد می‌کند.

مرتضوی‌مقدم با اشاره به اینکه یک حکم ناحق در دستگاه قضایی زیادی است و زود هم جلوه می‌کند و به چشم می‌آید گفت: امروز یک فرصت استثنایی برای قضات ایجاد شده و آن وجود یک حامی خوب در دستگاه قضایی است که سر کار آمده و به‌دنبال اجرای عدالت است و این زمینه امروز وجود دارد.

وی با بیان اینکه با وجود رئیس دستگاه قضا بهانه از همه گرفته شده است گفت: باید بگونه‌ای عمل شود که مردم به دستگاه قضا اطمینان کامل داشته باشند و برای همین لازم است در دستگاه قضا سخت با فساد مبارزه شود که خوشبختانه می‌شود.

رئیس دیوان عالی کشور با تاکید بر اینکه این سختگیری بی‌رحمانه است و هیچ ملاحضه‌ای وجود ندارد افزود: در جایی هم که در مسیر حق حرکت می‌کنید حامی بسیار خوبی است.

وی با بیان اینکه دیوان عدالت اداری کشور نیز تلاش خود را برای اجرای عدالت به کار گرفته است گفت: سفرهای استانی در راستای تلاش بیشتر برای احقاق حق و اجرای عدالت در جامعه است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۷۸۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان