//
کدخبر: ۲۲۵۷۴۵ //
در حاشیه اولین سمپوزیم علمی در دومین سالگرد زلزله با حضور رییس اورژانس کشور؛

هرگونه اجماعی صورت بگیرد کشور می تواند با انسجام ملی بر تهدیدات غلبه کند

اولین سمپوزیم علمی زلزله کرمانشاه با حضور دکترپیرحسین کولیوند رییس اورژانس کشور، مهندس هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه دکتر محمود رضا مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی و مدیران و مسئولین ادارات دولتی در مجتمع بعثت برگزار شد.

هرگونه اجماعی صورت بگیرد کشور می تواند  با انسجام ملی بر تهدیدات غلبه کند
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر محمود رضا مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این مراسم اظهار داشت: کشور ما از لحاظ اقلیمی در جایگاهی قرار دارد که بحران در آن زیاد است و هر ساله بلایای ایجاد می‌شود که باعث  تلفات انسانی می گردد

و مدیریت بحران، بهداشت،درمان، و سلامت باید در زمان بحران نقش آفرینی کند و امدادرسانی را انجام دهند که نیاز به مدیریت و برنامه ریزی دارد و هدف اصلی ما در وزارت بهداشت ارائه خدمات و کاهش میزان تلفات است و  اورژانس کشور هم در بحران نقش  مهمی داردو مدیریت و برنامه ریزی این کارها را انجام می دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی در زمان زلزله سرپل ذهاب نقش مهم و راهبردی را داشت و یکی از افتخارات ما این بود که کار امدادرسانی را با کمک سایر ارگان‌ها به نحو احسن انجام داد و با مدیریت اورژانس کشور کمترین مرگ و میر را در حین انتقال شاهد بودیم  و در ۴۸ ساعت اول ۱۵۰۰ عمل جراحی انجام شد و در هفته اول  هم بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ مورد عمل جراحی انجام شد  و در بحث بهداشت و در مان و اپیدمی  بیماری ها توانستیم موثر و مفید باشیم و در این زمینه ۲۵۰۰۰ مورد واکسیناسیون انجام شد.

 دکتر مرادی افزود: برگزاری این مراسم باعث آموزش مناسب خیر و برکت می شود و از تمام کسانی که در زلزله کرمانشاه به علوم پزشکی کمک کردند تشکر می کنم.

در ادامه این مراسم هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با تبریک هفته وحدت،این هفته را یکی از یادگارهای حضرت امام خمینی (ره)  دانست که تهدیدات احتمالی را تبدیل به فرصت کرد و اظهار داشت: خوشحالی بعد از ۴۰ سال این جشن برگزار می‌شود .

بازوند افزود: در بحث زلزله وزارت بهداشت کار بزرگی را انجام داد و ۱۸۰۰ عمل جراحی فوق العاده در این مدت انجام گرفت.

 استاندار کرمانشاه تصریح کرد:  مشابه زلزله کرمانشاه در سال های گذشته اتفاق افتاده که هر کدام از آنها بیش از ۳۵ هزار نفر تلفات داشتند  ودر حالیکه حتی یک نفر یک نفر تلفات برای ما سخت و سنگین است  اما ما در استان کرمانشاه ۶۲۵ نفر تلفات جانی و حدود ۱۰ هزار مصدوم داشتیم و اقدام بسیار مهم این بود که ۹۵۰۰ نفر مصدوم بودند  که در حین انتقال یک نفر هم تلفات نداشتیم.

 بازوند بیان داشت:  عظمت و بزرگی این زلزله ۱۶۳۰ روستا، ۹ شهرستان،  و۲ بخش را تحت تاثیر و تخریب قرار داد  که در شرایط عادی گردش در این روستاها  ۸۷۰ روز  فرصت می‌خواهد .

وی با اشاره به خسارات وارده به ۱۳۰ هزار خانه ، مغازه ،و واحد تجاری  ۶۷ هزار از این تعداد را تعمیراتی  و ۴۶۰۰ مورد را احداث اعلام کرد و گفت: امروز از این تعداد ۵ هزار و ۳۴۵ واحد مانده است که عمدتاً در شهر و مسکونی هستند و در مجموع معادل ۹۵ درصد کار واحدهای خسارت دیده انجام شده است و ۹۴۰ واحد از این تعداد باقی مانده  که پیشرفت فیزیکی آنها بیش از ۷۰درصد است.

 این مسئول افزود: به گواه مردم کرمانشاه این زلزله تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

بازوند خاطر نشان کرد: زلزله کرمانشاه وحدت و انسجام ملی را مشخص کرد و نشان داد  هرگونه اجماعی صورت بگیرد کشور می تواند  با انسجام ملی بر تهدیدات غلبه کند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: هر چند هنوز هم مسائل و مشکلاتی زیادی وجود دارد  ولی ما تا آخرین لحظه در کنار مردم هستیم و اولویت ما کمک به مردم است که بتوانیم مشکلات آنها را حل کنیم.

مهندس بازوند با  اشاره به ۷۸۰۰ پس لرزه در کرمانشاه افزود: در ساخت و ساز هایی که انجام شد با توجه به زلزله ۶و ۴دهم ریشتری مثلث سرپل ذهاب،گیلانغرب و قصرشیرین  هیچگونه تخریب وتلفات نداشتیم و در مجموع اگر ۶۰ درصد اصول مهندسی را رعایت می کردیم زلزله انقدر تخریب نداشت و نظام مهندسی باید این را در نظر بگیرد.

وی تخریب بیمارستان را ضعف دانست و گفت: بیمارستان باید قر امنی باشد و تخریب آن از نقاط ضعف ماست که باید در نظر گرفته شود.

 استاندار کرمانشاه در پایان اظهار داشت: در بحث استفاده از کانکس ها مشکلاتی وجود داشت و در زمان زلزله  ۱۳ هزار قرارداد بسته شد و ۲هزار کانکس هم  ارتش در اختیار زلزله زدگان قرار داد و ۵ هزار کانکس هم کمک های مردمی بود و در مجموع از استفاده از کانکس ها پشیمان نیستیم.

در سیل اخیر استان کرمانشاه را موفق تر از سایر استان‌ها دیدم

در ادامه این مراسم دکتر پیر حسین کولیوند رییس اورژانس کشور اظهار داشت: از همه مردم و مسئولین جهادی تشکر می کنم که مدیریت جهادی باعث شد هماهنگی سریع انجام گیرد و امکانات و ادوات به سرپل ذهاب ارسال شود و با وجود خسارت‌های زیاد تمام دستگاه های مدیریتی خوب عمل کردند.

رییس اورژانس کشور افزود: تعداد عمل های جراحی در مناطق زلزله زده بی نظیر بود در اجلاس مدیترانه شرقی رئیس‌جمهور هم این نکته را اعلام کرد و اولین باری است که یک تیم کم نیاورد و تعداد قابل توجهی از پیوند اعضا انجام گرفت .

دکتر کولیوند تصریح کرد: در سیل اخیر استان کرمانشاه موفق تر از سایر استان‌ها دیدم و پیگیری‌های مستمر برای بازسازی ها به برکت پایداری انجام می شود ودر مراسم  اربعین  باز هم استان کرمانشاه خوش درخشید و پیگیری‌های خوب استاندار و ستاد اربعین و بازگشایی مرز خسروی که با سماجت ایشان انجام گرفت به حق مردم کرمانشاه بود.

در پایان این مراسم به رسم یادبود تندیسی از سوی استاندار کرمانشاه به دکتر کولیوند تقدیم شد و از زحمات مهندس بازوند استاندار کرمانشاه، دکتر مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، دکتر روشنی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی، فرهاد تجری نماینده مردم سرپل ذهاب، قصرشیرین و سرپل ذهاب، دکتر شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و دکتر مدرسی رییس اورژانس پیش بیمارستانی تقدیر شد.

photo_2019-11-13_13-10-01

photo_2019-11-13_13-10-13

photo_2019-11-13_13-10-08

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۵۷۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان