//
کدخبر: ۲۲۵۲۵۰ //

‌وزیر کشور‌: حل مشکل مرز سیران‌بند بانه را از وزارت خارجه پیگیری می‌کنم‌

وزیر کشور گفت: پیگیری‌های لازم برای حل مشکل مرز سیران‌بند بانه را از طریق وزارت خارجه پیگیری می‌کنم.

‌وزیر کشور‌: حل مشکل مرز سیران‌بند بانه را از وزارت خارجه پیگیری می‌کنم‌
به گزارش فرتاک نیوز،

عبدالرضا رحمانی‌فضلی عصر امروز در بازدید از مرز سیران‌بند با بیان اینکه دستورات لازم برای ساماندهی و سهولت در تردد مسافر در این مرز از طریق وزارت کشور صادر شده است, اظهار داشت: امروز مسائل و مشکلات مرزنشینان را از نزدیک بررسی کردیم.

وی با بیان اینکه باید شرایط مطلوب برای تردد مسافر در مرزها فراهم شود، افزود: امیدواریم به‌دلیل سهولت صادرات کالا از طریق تجار بانه‌ای و فاصله نزدیک با سلیمانیه, این خواسته مردمی با همکاری دولت مرکزی عراق محقق شود.

وزیر کشور تصریح کرد: گرچه وزرات امور خارجه و استاندارکردستان تلاش‌ها زیادی برای فراهم شدن زمینه‌های به‌رسمیت شناختن مرز سیران‌بند انجام داده اما بنده نیز از نزدیک تمام کمی و کاستی‌ها را مشاهده کرده, توجیهات لازم داشته و قطعا پیگیری‌‌‌‌های لازم را از طریق وزارت خارجه دنبال می‌کنم.

به گفته وی, برای صدور بهتر کالا با تصمیمات خوب دولت، معابر غیرمجاز بسته شد و در مقابل تعدای کالا توسط بازارچه‌ها و سفارش از طریق گمرک وارد می‌شود.

رحمانی‌‌‌‌‌‌فضلی با ذکر اینکه متاسفانه در مسیر اجرای سفارش کالا و سامانه‌های ثبت مشکلاتی ایجاد شد، عنوان کرد: امیدواریم اکنون مجددا با امضای دوباره ثبت مشتری از طریق پیشنهادات دولت و قانع کردن آنها این موضوع نیز حل و فصل شود.

وی باتاکید بر اینکه باید از معابر غیرقانونی استفاده نشود، خاطر نشان کرد: باید از روش‌های قانونی و مناسب تسهیلات لازم را برای مردم فراهم کرده و حتما در جلسات دولت این مشکلات را مطرح و بررسی  می‌کنیم.

به گفته وزیر کشور,  مجوز 140 کالا  با شرایط خاص داده می‌شود که در رونق اقتصادی منطقه موثر است.

گفتنی است; وزیر کشور همچنین امروز به‌صورت هوایی از مرز باشماق مریوان بازدید کرد و دستورات لازم برای حل مشکلات موجود درمرز و ارائه خدمات بیشتر به مرزنشینان را صادر کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۵۲۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان