//
کدخبر: ۲۲۴۶۸۰ //

تکمیل ۲۰۹ پروژه نیمه تمام گیلان

استاندار گیلان با اشاره به ابتکار دکتر نوبخت برای تکمیل ۲۰۹ پروژه نیمه تمام استان که دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد است، گفت: امیدواریم این پروژه‌ها با تسهیلات ۸۵۲ میلیارد تومان و ظرفیت اشتغال سه هزار و ۱۵۳ نفر تا پایان سال‌جاری به بهره برداری برسد.


تکمیل ۲۰۹ پروژه نیمه تمام گیلان
به گزارش فرتاک نیوز،

ارسلان زارع در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اقتصاد مقاومتی را راهبرد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و در دستور کار همه قوا و خصوصا دولت تدبیر و امید خواند و گفت: در استان گیلان در راستای تحقق برنامه‌ها تاکنون ۱۹ پروژه و ۵۳ زیر پروژه در ستاد اقتصاد مقاومتی مصوب شده است که با جدیت از سوی دستگاه‌های اجرایی در حال انجام و از سوی معاونت اقتصادی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مورد پیگیری و نظارت قرار دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان رونق صادرات غیر نفتی را یکی از مولفه‌های مهم تحقق راهبرد اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: در استان گیلان با بهره گیری از موقعیت جغرافیایی ممتاز و نیز ظرفیت‌های حوزه کشاورزی و صنایع وابسته تبدیلی، این مهم در دستور کار قرار دارد.

استاندار گیلان تصریح کرد: با اهتمام و عنایت دولت، اتحادیه اقتصادی اوراسیا و استقرار دبیرخانه آن در رشت، فرصت خوبی برای برخورداری و استفاده از مزیت اقتصادی این ائتلاف مهم تجاری پیش روی ما قرار داده است.

زارع افزود: وجود سه هزار واحد صنعتی و بیش از یکصد هزار واحد صنفی عاملی برای تقویت شاخص‌های توسعه استان و کاهش نرخ بیکاری است .

استاندار گیلان با اشاره به ابتکار دکتر نوبخت برای تکمیل ۲۰۹ پروژه نیمه تمام استان که دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد است، گفت: امیدواریم این پروژه‌ها با تسهیلات ۸۵۲ میلیارد تومان و ظرفیت اشتغال سه هزار و ۱۵۳ نفر تا پایان سال‌جاری به بهره برداری برسد .

وی بر لزوم همکاری بانک‌های خصوصی در اجرای پروژه‌های ستاد اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: برخی از پروژه‌ها با رشد ۱۰۰ درصدی مواجه است اما در خصوص سرمایه در گردش با مشکلاتی مواجه هستند .

زارع تصریح کرد: در استان گیلان با توجه به قابلیت‌های خاص آمادگی برای اجرای طرح اشتغالزایی با همکاری کمیته امداد و سایر نهادها وجود دارد.

وی پرورش نوغان و کرم ابریشم، تولید فرش و تابلو فرش، زراعت چوب، آبزی پروری در استخرهای کوچک و منازل روستایی و دامپروری را از مصادیق ظرفیت‌های گیلان خواند که توسعه اقتصادی، رونق تولید و اشتغال زایی را به همراه دارد.

استاندار گیلان در پایان از تامین اعتبار به موقع سازمان برنامه و بودجه برای جبران هزینه های ناشی از سیل تقدیر کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۴۶۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان