//
کدخبر: ۲۲۴۰۱۴ //
معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه رازی:

دانشگاهی که مبتنی بر توحید و عدالت نباشد فرهنگ و اخلاقش دینی نمی‌شود/ عملکرد بخشی از مدیران در برنامه‌های کلان از مهم‌ترین عوامل تضعیف باورهای دینی است

نشست خبری معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه رازی به مناسبت هفته قرآن و عترت با اصحاب رسانه برگزار شد.

دانشگاهی که مبتنی بر توحید و عدالت نباشد فرهنگ و اخلاقش دینی نمی‌شود/ عملکرد بخشی از مدیران در برنامه‌های کلان از مهم‌ترین عوامل تضعیف باورهای دینی است
به گزارش فرتاک نیوز،

 دکترعلی اکبر محسنی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی در این نشست اظهار داشت: حوزه فرهنگی و اجتماعی بنا به وظیفه ذاتی در دانشگاه برای تبلیغ و ترویج ارزش های دینی، معنوی، اخلاقی و قرآنی به وجود آمده است و برگزاری هفته فعالیت های قرآنی جزو وظایف ذاتی معاونت فرهنگی اجتماعی است و بر اساس وظایف برای فعالیت های قرآنی  برنامه‌هایی را تدارک دیده ایم.

 وی از جمله برنامه های هفته قرآن و عترت را برگزاری نمایشگاه قرآنی اعلام کرد و گفت: آخرین دستاوردهای نرم‌افزاری و رهاوردهای قرآنی را که موثرترین و بزرگترین بخش در حوزه فرهنگی دانشگاه است از ۱۳ آبانماه در دانشکده ادبیات و علوم انسانی   که فراخوان آن داده شده است به نمایش خواهیم گذاشت.

 معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه رازی از برنامه‌های دیگر در هفته قرآن و عترت را اجرای برنامه تئاتر خیابانی در ورودی سلف سرویس مرکزی دانشگاه که تردد زیادی دارد عنوان کرد و افزود: در این برنامه برای اولین بار تئاتری خیابانی با مفاهیم و مضامین قرآنی اجرا می شود.

 دکتر محسنی همچنین از برگزاری مراسم ازدواج آسان در دانشگاه رازی با هماهنگی دفتر نهاد مقام معظم رهبری در هفته قرآن و عترت خبر داد و بیان داشت: در این مراسم  به زوج هایی که در دانشگاه رازی ازدواج می‌کنند هدایایی تقدیم می شود و معمولاً خطبه عقد نمادین به منزله آغاز این پیوند است.

 وی افزود: در سال قبل حدود ۵۰۰ زوج درمراسم ازدواج آسان به عقد هم درآمدند.

دکتر محسنی همچنین از برگزاری مسابقات قرآنی در هفته قرآن و عترت  با موضوع زندگی هدفمند که فراخوان آن داده شده در روز پایانی این هفته خبر داد و تصریح کرد: در این مراسم دکتر شاهین بر پایه زندگی مدرن و مبانی قرآنی سخنرانی خواهد داشت.

وی در ادامه اظهار کرد : حداقل ۴۰ سال است که برای قرآنی کردن جامعه تلاش می کنیم اما نتیجه چه شده است؟ رسانه ها  باید در رفع موانع و رفتن به سمت ریشه ها  گام بردارند.

محسنی گفت:توجه به شعائر خوب است و نیازمندیم که با سوال های سخت، نقد سخت، و توجه به ریشه هاتاثیرگذار باشیم و به مردم کمک کنیم و باید بپرسیم در سال های متوالی با ترویج قرآن در جامعه چقدر به اهدافمان رسیده ایم و چقدر فضای جامعه را دینی و اخلاقی کرده ایم .

این مسئول خاطر نشان کرد: با حفظ حرمت، باید مدیران را وادار به صحبت کردن کنیم و ازخود سانسوری بپرهیزیم.

وی در ادامه اظهار داشت : نیاز به موج فراگیر آگاهی بخشی رسانه ای داریم و باید بپذیریم که در عمل بر مبنای قرآن و آموزه های دینی، نزدیک شده ایم ولی فاصله زیادی داریم هرچند هزینه‌های بسیاری را هم صرف کرده ایم.

 وی خاطر نشان کرد: از سوی نهادهای ذیربط قرآنی و دولت هر سال  به طور میانگین ۲ هزار میلیارد تومان از بودجه برای ترویج باورهای دینی تامین می شود، دانشگاه وظیفه ترویج باورهای دینی و فرهنگی را دارد و رسالت خود را انجام می دهد هر چند قدم کوچکی در دانشگاه بر میداریم ولی عملکرد بخشی از مدیران در برنامه‌های کلان اقتصادی و سیاسی، متاسفانه یکی از مهم‌ترین عوامل تضعیف باورهای دینی  شده است.

 دکتر محسنی افزود: اگر باور های دینی مبتنی بر عدالت نباشد  تضعیف باورهای دینی به وجود می آید دانشگاهی که مبتنی بر توحید و عدالت نباشد فرهنگ و اخلاقش دینی نمی‌شود رسانه‌های ما باید فریادگر دعوت به عدالت باشند  که ما تا چه حد در برقراری عدالت در جامعه تلاش کرده ایم.

معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه رازی افزود: قرآن پیام آور دو نکته عدالت و نماز است و نماز منهای عدالت تحقق پیدا نمی‌کند.

 معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه رازی عامل کمرنگ شدن و تضعیف باورهای دینی را در مناسبات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی غیر عادلانه که مردم آن را به پای اسلام می گذارند و نقش ضعیف تربیتی خانواده ها و رسانه ها و  بالا رفتن سطح تحصیلات دانست که شیوه نگاه به دین را تغییر می دهد.

 وی همچنین افزود: سرخوردگی ها را به حساب دین می گذارند نیازمند خیزش ملی هستیم تا این تضعیف ها را از میان برداریم و با اراده نشان دهیم که دینداری ما در جامعه ضعیف است  و هرگز گامی برای اصلاح آن برنداشته ایم و بعد از پذیرش، اراده معطوف به عمل نیازمند انسجام ملی بین نخبگان زمان، مدیران، روشنفکران و  دلسوزان مملکت و نظام هستیم و تا به اجماع نرسیم با وجود همه هزینه ها عقب خواهیم بود.

خبرنگار:طیبه دولت آبادی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۴۰۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان