//
کدخبر: ۲۲۳۸۴۳ //

بهبود فضای کسب و کار در کرمانشاه /وقف می تواند به اقتصاد ما کمک کند

معاون استاندار کرمانشاه عنوان کرد: بهبود فضای کسب و کار استان در دستور کار قرار دارد.

بهبود فضای کسب و کار در کرمانشاه /وقف می تواند به اقتصاد ما کمک کند
به گزارش فرتاک نیوز،

 هدایت حاتمی معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه ظهر امروز یکشنبه در همایش یاوران وقف که در امامزاده ابراهیم (ع) طاق بستان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از موضوعات جدی که در مکاتب مختلف اقتصادی مطرح می شود و محل بحث و تبادل نظر است مقولات مربوط به ساختار تولید، توزیع و چیدمان عوامل موثر بر تولید و توزیع است.

معاون امور اقتصادی استاندار کرمانشاه افزود: یکی از موضوعات جدی که امروز می‌تواند امنیت ما را به مخاطره بیندازد مباحث اقتصادی است لذا در این شرایط منطقه و تحت فشار بودن کشور باید تمام تلاش خود را بکار بگیریم تا نسبت به رفع مشکلات اقتصادی موفق عمل کنیم.

این مسئول گفت: سازمان اوقاف، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد برکت، بنیاد احسان، بنیاد مستضعفان می توانند در این برهه زمانی کمک کنند و هر کدام نقشی را در حوزه تولید و توزیع و رفع محرومیت ایفا کنند.

حاتمی با بیان اینکه ما امروز به دنبال تحقق پنج هدف مهم در راستای توسعه اقتصادی هستیم، بیان داشت: یکی از آن اهداف ایجاد اشتغال است که از همه مهمتر است و امثال هدف گذاری کردیم که به سطح متوسط کشور برسیم و رسیدن به این مهم احتیاج به کار، همفکری، کارآفرینی و بهبود فضای کسب و کار دارد.

وی ادامه داد: دومین هدف کنترل تورم است اگر چه سال گذشته ۲.۹ درصد کاهش نرخ بیکاری داشتیم اما در پایان سال همچنان رتبه اول بیکاری از آن ما بود.

حاتمی افزود: این رتبه یک بودن در بیکاری مانع جدی برای توسعه اقتصادی محسوب می شود لذا باید تمام همت و تلاش خود را بکار بکیریم تا از آن خارج شویم.

وی گفت: در بهار امسال توانستیم رتبه ۵ و در تابستان رتبه ۶ بیکاری در کشور را کسب کنیم و امیدواریم این روند کاهش همچنان ادامه داشته باشد.

پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت

معاون امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: سال گذشته ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت ۴ درصدی پرداخت کردیم که هیچ وقت در هیچ مقطعی چنین تسهیلاتی به روستاها و حاشیه شهرها پرداخت نشده است.

این مسئول عنوان کرد: بر این اساس از سال گذشته تاکنون رتبه اول پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در کشور را داریم.

حاتمی کنترل تورم را یکی از دغدغه های جدی عنوان کرد و بیان داشت: در بین استانهای کشور به مدت ۲۰ ماه رتبه اول تورم را داشتیم و این امر سبب شد قدرت خرید کم شود و همین خانوارهای ما را ضعیف کرد.

وی خاطر نشان کرد: اما با تلاش های صورت گرفته توانستیم نرخ تورم را پایین بیاوریم و اکنون در رتبه ۲۳ کشور قرار داریم.

بازگشت ۲۵ مرغداری به چرخه تولید

معاون امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه از سال گذشته تا کنون توانستیم ۲۵ مرغداری را به چرخه تولید برگردانیم، بیان داشت: طی روز گذشته با تدبیر و مداخله موثر توانستیم قیمت گوشت را ۱۰ هزار تومان کاهش دهیم.

به گفته حاتمی در حال حاضر از استانهای هستیم که تنظیم بازار آن در کشور الگو قرار گرفته است.

وی سومین مقوله را کاهش فاصله طبقاتی بین اقشار آسیب پذیر و مرفه دانست و اظهار داشت: طی سال گذشته یک کیلو از کالاهای تحت پوشش دولت در بخش مرفه توزیع نشد و آنها را برای اقشار آسیب پذیر از جمله مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و ... در نظر گرفتیم.

این مسئول گفت: همچنین امسال با کمک ستاد اجرایی فرمان امام(ره) طی تفاهمی قرار شد ۱۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت جهت ایجاد اشتغال در حاشیه شهرها و مناطق محروم هزینه شود.

وی افزود: بهبود فضای کسب و کار چهارمین هدفی است که به آن پرداختیم و به دنبال این هستیم که استان کرمانشاه را جزو ۵ استان جذاب برای سرمایه گذاری تبدیل کنیم.

حاتمی خاطر نشان کرد: استان کرمانشاه در بخش های مختلف از جمله آب، خاک، کشاورزی، گردشگری، فرهنگ، اقتصاد فرهنگ و هنر و... بسیار مستعد است و می تواند جای کار و توسعه داشته باشد.

معاون امور اقتصادی استاندار کرمانشاه گفت: در حوزه خدمات رفاهی باید بسیار تلاش کنیم چرا که این حوزه یک بخش جدی است و سازمان اوقاف در این زمینه می تواند بسیار کمک کند.

این مسئول هدف پنجم را پایدار و حفاظت از محیط زیست عنوان کرد و گفت: ایجاد صنعت در استان بابد طوری طراحی شود که از محیط زیست نهایت محافظت را داشته باشد.

حاتمی عنوان کرد: سازمان اوقاف هر جایی که نظام احتیاج به کمک داشته باشد باید ورود پیدا کند و همچنین می تواند در بحث ایجاد اشتغالهای خرد و کارگاهی موثر باشد.

وی اظهار داشت: رونق دادن به اقتصاد و توسعه کشور جزو اولویت های ماست که سازمان اوقاف و امور خیریه می تواند ورود داشته باشد.

معاون امور اقتصادی استاندار کرمانشاه  با بیان موفقیت هایی در بهبود فضای کسب و کار و کاهش نرخ بیکاری، گفت: بیش از ۱۰ پروژه از جمله پتروپالایش، پتروشیمی اسلام آباد، بیوایمپلنت، صنایع کاغذ، بیستون تامین و... در دست اقدام داریم که به زودی به بهره برداری خواهند رسید.

وی در ادامه سخنانش گفت: اوقاف پتانسیل خوبی در زمینه رفع مشکلات اقتصادی دارد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۳۸۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان