//
کدخبر: ۲۲۲۲۹۶ //
استاندار کرمانشاه خبر داد:

برگزاری نشست ویژه در بغداد برای بازگشایی مرز سومار

استاندار کرمانشاه از برگزاری نشستی ویژه در بغداد برای بازگشایی مرز سومار در آینده نزدیک خبر داد.

برگزاری نشست ویژه در بغداد برای بازگشایی مرز سومار
به گزارش فرتاک نیوز،

مهندس  هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه عصر شنبه ۴ آبان‌ماه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که با حضور دکتر مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم کرمانشاه، دکتر حاتمی معاونت هماهنگی امور اقتصادی، رئیس اتاق بازرگانی و فعالان بخش خصوصی برگزار شد، اظهار داشت: وجود مرزهای متعدد مبادلاتی و همسایگی با یک بازار بزرگ به نام کشور عراق، یک فرصت بزرگ برای توسعه استان است.

مهندس بازوند افزود: متاسفانه چند ماهی است که مرز سومار تعطیل شده است و موضوع بازگشایی این مرز به عنوان یک اولویت از سوی مدیریت ارشد استان دنبال می‌شود.

استاندار کرمانشاه گفت: خوشبختانه نخست وزیر عراق با موضوع بازگشایی مرز سومار موافقت کرده که یک اتفاق بسیار خوب و دلگرم کننده است.

وی تصریح کرد: در همین راستا به زودی نشستی ویژه در بغداد برای بازگشایی مرز سومار برگزار می شود که با توجه به اهمیت موضوع شخصا در آن حضور خواهم داشت.

بازوند بیان داشت: با توجه به تعطیلی موقت مرز سومار، حجم اصلی مبادلات را به سوی خسروی و پرویزخان هدایت کرده ایم تا صادرات کشور با مشکلی روبرو نشود.

استاندار کرمانشاه خاطر نشان کرد: با وجود همه مشکلات، اجازه ندادیم صادرات کالا از مرز خسروی در ایام اربعین متوقف شود.

این مسئول گفت: پرویزخان یک مرز بسیار مهم مبادلاتی برای استان است و گمرک باید به روند اجرایی پروژه تکمیل زیرساخت های این پایانه مبادلاتی، شتاب بیشتری ببخشد‌.

بازوند افزود: اگر خواهان توسعه صادرات کشور هستیم باید قوانین مزاحم حوزه صادرات، حذف و یا اصلاح شوند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۲۲۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان