//
کدخبر: ۲۲۱۸۹۹ //

کرمانشاه با تغییر رفتارها می تواند مرکز منطقه باشد

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه در جمع اعضای شورای راهبردی جمعیت استان با بیان اینکه آمارهای جمعیتی نیاز به تحلیل کارشناسانه دارد تاکید کرد: در حالی منتقد وضعیت استان هستیم که در پدیداری توسعه انسانی و اقتصادی استان همه نقش دارند اما از آن غافل اند.

کرمانشاه با تغییر رفتارها می تواند مرکز منطقه باشد
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد ابراهیم الهی اظهار داشت: برخی از کاهشها و افزایش ها در آمار جمعیت ریشه در رفتارهای اجتماعی دارد. تحلیل این آمارها می تواندحساسیت جامعه را برانگیزد.

 وی افزود: آمارهای ولادت وفات یا ازدواج و طلاق نیاز به تحلیل و برآورد دارد . نیاز است که نتیجه تحلیل ها در شورای برنامه ریزی مطرح شود. باید هدف گیری شود و الزامات مطرح و وظایف دستگاهها نیز مشخص و معین شود.

الهی تبار تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی اگر چه متولی این تحلیل هاست اما همه بخش ها نیز باید یاریگر آن باشند.

 معاون سیاسی امنیتی استانداری گفت: بارها گفته ام که شورای راهبردی جمعیت شورای مهمی است. جامعه ما به سمت سالمندی میرود باید نیازهای آن فراهم شود غفلت از این وضعیت بسیار آسیب بهمراه خواهد داشت.

 این مسئول یادآور شد:افزایش نرخ باروری تیمی از مجموعه دستگاههای ذی ربط نیاز دارد. دانشگاه علوم پزشکی  به عنوان متولی این برنامه برای عالمانه تر شدن سند افزایش نرخ باروری همت کند.

photo_2019-10-24_15-26-34

وی افزود: کرمانشاه هزینه امنیت کشور را بسیار متحمل شده اما سرمایه های فراوانی در استان وجود داشته که تبدیل به ثروت و ارتقا شاخص ها نشده است. دلیل آن هم به مسائل اجتماعی باز می گردد.

الهی تبار بیان داشت: نیاز به حرکت جمعی در استان دیده میشود و اینکه هر کس کار خود را درست انجام میدهد. ما منتقد وضعیت استان هستیم در حالی که غافل از نقش خود در تحقق توسعه استانیم. رفتارها و فرهنگ کار باید تغییر دهد.

وی افزود: جامعه پزشکی می تواند با رفتار خود کرمانشاه را مرکز منطقه کند. توسعه وارداتی نیست و باید از درون رشد پیدا کند. توسعه زمانی پایدار میشود که مردم خواهانش باشند.

در بحث تهیه سند جمعیتی استان، از ظرفیت های استان استفاده شود.شورای برنامه ریزی فرهنگ عمومی و کارگروه اجتماعی و رسانه ها بهترین ظرفیت هستند اما محتوا وجود ندارد . مسایل اجتماعی نیاز به محتوا دارد و محتوا نیز مشارکت میخواهد.

 الهی تبار گفت: موضوع مرگ و میر کودکان زیر یک سال را مورد توجه قرار دهیم و باید از آن جلوگیری شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: لازم است گزارشی در مورد طلاق و نرخ باروری از منظر مشارکت در حوزه فرهنگی استان و انتظاراتی که از شورای فرهنگ عمومی استان داریم تهیه شود چرا که بسیاری از ظرفیت ها بیرون از دولت است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۱۸۹۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان