//
کدخبر: ۲۱۹۶۳۱ //

پرندگان مهاجر میهمان سایت‌های آبی زنجان

رئیس اداره محیط طبیعی اداره کل محیط زیست استان زنجان از حضور پرندگان مهاجر در سایت‌های آبی استان همزمان با مهاجرت این پرندگان خبر داد.

پرندگان مهاجر میهمان سایت‌های آبی زنجان
به گزارش فرتاک نیوز،

علی قرجه‌لو امروز با بیان اینکه همه ساله با آغاز فصل سرما پرندگان مهاجر شمال به جنوب سفر می‌کنند، اظهار کرد: این پرندگان از مناطق سردسیر به مناطق گرمسیر مهاجرت می‌کنند.

رئیس اداره محیط طبیعی اداره کل محیط زیست استان زنجان افزود: بیشتر پرندگان مهاجر حاضر در استان زنجان از گونه «فواصیل»، «فلامینگو»، «درنا»، اردک‌سانان از انواع سرسبزها، مرمری و خوتکا، غازها و ... است.

وی با بیان اینکه در مسیر مهاجرت، پرندگان مهاجر در محل‌های مختلف به صورت موقت توقف می‌کنند، ادامه داد: استان زنجان در مسیر استراتژیک این پرندگان قرار دارد.

قرجه‌لو با بیان اینکه چندین زیستگاه پرندگان مهاجر و سایت‌های مورد نظر پرندگان آبزی و کنارآبزی در استان زنجان فعال است، ادامه داد: هشت سایت پرندگان آبزی و کنارآبزی در استان زنجان میزبان پرندگان مهاجر است.

رئیس اداره محیط طبیعی اداره کل محیط زیست استان زنجان خاطر نشان کرد: دو سایت در شهرستان طارم و ماهنشان در جوار رودخانه قزل‌اوزن، سد گلابر، تهم، خلیفه‌لو، فیله خاصه و ... از جمله این سایت‌های میزبان پرندگان مهاجر است.

وی با بیان اینکه پرندگان مهاجر در هشت سایت مذکور سرشماری می‌شوند، گت: البته سدهای خاکی موجود در استان نیز میزبان پرندگان مهاجر است.

قرجه‌لو با بیان اینکه از اوایل مهر‌ماه پرندگان آغاز به مهاجرت می‌کنند و تا آبان‌ماه ادامه دارد، اظهار کرد: پرندگان مهاجر از 15 اسفند آغاز به مراجعت می‌کنند.

رئیس اداره محیط طبیعی اداره کل محیط زیست استان زنجان سایت‌های موجود در استان را زیستگاه موقت پرندگان خواند و گفت: تخریب این زیستگاه‌ها می‌تواند آسیب جبران‌ناپذیری به طبیعت وارد کند.

وی با بیان اینکه در سال 1396 تعداد 6 هزار و 400 قطعه پرنده مهاجر در استان زنجان سرشماری شده است، خاطر نشان کرد: این عدد در سال گذشته 7 هزار قطعه بوده است.

قرجه‌لو با بیان اینکه به منظور حفاظت از حیات وحش مجوز شکار در سال‌های گذشته صادر نشده است، ادامه داد: گشت‌های نظارتی نیز در این ایام در سایت‌ها حضور مستمر دارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۹۶۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان