//
کدخبر: ۱۸۹۳۵۰ //

تابستان امسال پروانه شکار صادر نمی‌شود

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه جلسه بررسی وضعیت قرق‌های اختصاصی کشور (مناطق حفاظت شده مردمی) گفت: در تابستان امسال پروانه شکار برای چهارپایان صادر نخواهد شد.

تابستان امسال پروانه شکار صادر نمی‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

حمید ظهرابی گفت: بر اساس ابلاغیه‌ای که به استان‌های کشور شده، صدور پروانه شکار چهارپایان تنها در صورتی انجام می‌شود که مطالعات جمعیت شناسی در مناطق انجام شود و صدور پروانه شکار لزوماً بر پایه مطالعات جمعیت شناسی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این ابلاغیه اخیرا به استان‌ها ارسال شده است و در این مدت کم امکان انجام این مطالعات وجود ندارد پس در تابستان سال جاری هیچ پروانه شکاری صادر نخواهد شد.

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست همچنین گفت: قرق‌های اختصاصی نیز مکلف به انجام مطالعات ظرفیت برد شده‌اند که این مطالعات در حال انجام است.

ظهرابی تأکید کرد: از این پس انجام مطالعات دقیق جمعیت‌شناسی با همکاری مراکز دانشگاهی مبنای تصمیم‌گیری نهایی برای صدور پروانه شکار خواهد بود که از سال جاری اجرا می‌شود.

وی در ادامه گفت: علاوه بر پستانداران، صدور پروانه شکار و صید برای پرندگان و ماهیان آب‌های داخلی نیز منوط به انجام مطالعات و تعیین ظرفیت قابل بهره‌برداری پایدار است.

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در علم روز حفاظت حیات وحش، توجه به بهره‌برداری پایدار در راستای پایدارسازی حفاظت ضرورتی انکار ناپذیر است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حاظت محیط زیست، وی گفت: در اهداف کنوانسیون تنوع زیستی بهره‌برداری پایدار از منابع تنوع زیستی و بهره‌مندی عادلانه ذینفعان از منافع حاصل از تنوع زیستی مورد تاکید قرار گرفته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۹۳۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان