//
کدخبر: ۲۱۸۹۰۲ //

شورای فرهنگ عمومی جای دعوا‌ نیست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شورای فرهنگ عمومی جای دعوا‌ و اختلاف نیست.

شورای فرهنگ عمومی جای دعوا‌ نیست
به گزارش فرتاک نیوز،

سیدعباس صالحی چهارشنبه‌ شب در نشست شورای فرهنگ عمومی استان فارس در سخنانی اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی در بعضی از مشترک‌هایی که با دیگر دستگاه‌ها دارد، در کنار هم قرار گرفته و با هم‌افزایی و بدون مسائل سیاسی و جناحی نظر‌های راهبردی خود را عملیاتی و اجرایی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه استان فارس مترادف با ایران بوده و سابقه تاریخی و فرهنگی درخشانی از گذشته دور به‌ویژه قبل از دوره هخامنشی دارد، افزود: به دلیل فقر نظریه، آیا باید با گذشته خود و یا قبل از اسلام مماشات و یا آن را انکار کنیم؟

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: کلید معمای توجه به گذشته تاریخ، باید در راستای نظریه‌های راهبردی و غیرفروکاهشی باشد و دراین راستا توجه به فرهنگ در حوزه اخلاق عمومی باید مورد توجه قرار گیرد.

 صالحی تصریح کرد: در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی و در مقوله‌هایی نظیر امانت، صداقت، وفای به عهد و وجدان کاری با ضعف‌هایی مواجه هستیم که با نگاه راهبردی و با کمک شورای فرهنگ عمومی باید در مقابله با این ناهنجاری‌ها گام برداشته شود.

وی بیان داشت: در تابستان سال جاری با نرخ بیکاری 1.8 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبرو بودیم و با ایجاد 850 هزار شغل، در شرایط مثبتی قرار گرفتیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: ایران اسلامی به‌ ویژه در حوزه‌های علمی تا پایان سال 97 بیش از 700 شرکت دانش‌بنیان داشته و با بیش از 300 هزار اشتغالزایی در این شرکت‌ها گام‌های اساسی برداشته شد.

صالحی اضافه کرد: به اعتراف دوست و دشمن، بدون هیچ تردیدی ایران اسلامی قوی‌تر و دشمن ضعیف‌تر شده است؛ فشار‌های حداکثری در قالب تحریم‌های اقتصادی هیچ‌گونه تاثیری در مسائل نظامی، دفاعی و امنیتی ما به وجود نیاورده و ایران همچنان مقتدرانه به حیات پرافتخار خود اقدامه می‌دهد.

در پایان این آیین احکام کانون فرهنگی مساجد توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطاء شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۸۹۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان